עיתון רשמי בסין: להטיל "עונשים קשים" על גוגל ואפל בשל הריגול של ארצות הברית

יש להעניש בחומרה את השותפים לפשע, אפילו אם הם נמצאים הרחק מאיתנו", במילים אלו תוקף עיתון רשמי בסין את חברות הטכנולוגיה האמריקאיות. האם אנו עדים לשלב חדש במערכת היחסים העכורה בין סין לבין עולם הטכנולוגיה?

יחסים מסובכים ונטולי אמון. ארצות הברית וסין. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

המאבק של סין בחברות הטכנולוגיה האמריקאיות עולה מדרגה. בהודעה שפורסמה בבלוג של "יומון העם", עיתון רשמי של סין, נקראת ממשלת בייג'ינג להטיל "עונשים קשים על האחראים" לריגול של ממשלת ארצות הברית, אשר לטענת הכותב גונבת סודות של סין.

לא ברור מה גרם למתקפה המילולית הנוכחית, אך ידוע כי גורמים רשמיים בסין תוקפים מזה זמן חברות אמריקניות בטענה שהן מסייעות לריגול של הממשל באינטרנט, כפי שכבר עלה מהחשיפות של המדליף אדוארד סנואודן על תוכנית הריגול PRISM של NSA.

על פי הידיעה אשר פורסמה בבלוג וגם צוטטה בדף הראשון של העיתון המודפס "יומון העם", חברות אמריקניות דוגמת יאהו (Yahoo), מיקרוסופט (Microsoft) ופייסבוק (Facebook) נתפסות כמאיימות על האבטחה הקיברנטית של סין ועל משתמשי האינטרנט הסיניים.

ההתקפה הסינית על החברות האמריקאיות היא רחבה וכוללת אפילו חברות נוספות: "חברות אמריקניות ובהן אפל (Apple), מיקרוסופט, גוגל (Google), פייסבוק ועוד עוקבות אחרי סין בתיאום עם תוכנית PRISM…כדי להתנגד להגמוניה העירומה באינטרנט, נפנה לגופים בינלאומיים, ונתגבר את האמצעים הטכנולוגיים, אך במקביל נעניש בחומרה את השותפים לפשע. אפילו אם הם נמצאים הרחק מאיתנו, אנו נעניש אותם!".

בתגובה שנמסרה אתמול (ד') ציין דייוויד דרמונד, היועץ המשפטי הראשי של גוגל, כי "איננו יכולים לומר זאת בצורה ברורה יותר – לממשל של ארצות הברית אין גישה לשרתי גוגל – לא ישירות ולא באמצעות דלתות אחוריות. אנו מספקים לממשל נתוני משתמשים אך ורק על פי החוק".

באפל ביקשו להזכיר תגובות קודמות של החברה בעניין: "חלק גדול ממה שפורסם אינו נכון. אין דלת אחורית. לממשל אין גישה לשרתים שלנו" אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, בריאיון שהעניק בחודש אפריל לרשת ABC.

במיקרוסופט סירבו להגיב ולא ניתן היה לקבל תגובה מיאהו ופייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים