"ה-'מחאה' של OKCupid נגד ברנדן אייך: מהלך צבוע ויחצ"ני"

אתר ההיכרויות קרא להחרים את מוזילה עקב התרומה של המנכ"ל למאבק בנישואים גאים ● אלא שמתברר שמנכ"ל החברה האם של OKCupid תרם בעצמו לחבר קונגרס הומופוב ● העיתונאי שחשף את התרומה טוען שהמלחמה באפליית הלהט"בים שיחקה כאן תפקיד שולי

המהלך של OKCupid, במסגרתו ביקש אתר ההיכרויות מגולשיו להחרים את פיירפוקס (Firefox) עקב ההומופוביה של המנכ"ל שיחק תפקיד מרכזי בהחלטתו של ברנדן אייך להתפטר. אלא שנראה שיש במהלך הזה מן הצביעות, ושמלחמה בהומופוביה לא הייתה המניע הראשי לביצועו.

הסערה שהסתיימה ב-"התפטרות" של אייך החלה לאחר שנתגלה כי הוא תרם ב-2008 סכום של 1,000 דולר לקמפיין שקרא לאזרחי קליפורניה לקבל הצעה לאיסור על נישואים בין בני זוג מאותו המין. להט"בים ותומכיהם קראו להחרים את החברה, מפתחים לפיירפוקס חדלו מלעשות זאת וגולשי OKCupid שנכנסו לאתר דרך הדפדפן של מוזילה נתקלו בהודעה מאנשי האתר בה הם נתבקשו לגלוש אליו דרך דפדפן אחר.

אולם, גם סאם יאגאן, ממייסדי אתר ההיכרויות והמנכ"ל של Match.com, החברה שמפעילה אותו, תרם בעבר תרומה שאיך נאמר… לא בדיוק מיטיבה עם זכויות הקהילה הגאה. נכון, הוא לא תרם ישירות לפעולה הומופובית, אולם הוא העביר ב-2004 סכום של 500 דולר לחבר הקונגרס כריס קאנון, שידוע בדעותיו, ואף בפעולותיו, האנטי-גאות. כך, למשל, הוא הצביע נגד איסור אפליית להט"בים בעבודה ו… תחזיקו חזק… בעד חוק שמגדיר נישואים כאיחוד בין גבר לאישה בלבד. ארגון ACLU העריך את תמיכתו בזכויות אדם ב-7% והארגון הגאה HRC נתן לו ציון 0 בתמיכה בזכויות להט"בים.

העיתונאי מייק ארינגטון, שחשף את תרומתו (ותרמיתו?) של יאגאן, כתב בבלוג שלו כי הבקשה שלא לגלוש מפיירפוקס "הייתה פעולה שנועדה למטרת יחסי הציבור של OKCupid, שהחברה לא באמת מחויבת לזכויות להט"בים ושיאגאן, שללא ספק אישר את ההודעה, נהג בצביעות. יתירה מכך, אדם ו/או חברה שהורסים את המוניטין והקריירה רק כדי לקבל יחסי ציבור הם רשעים גמורים".

בהמשך שאל ארינגטון: "האם אבסורדי לשפוט את יאגאן על בסיס תרומה אחת של 500 דולר שבוצעה לפני עשור? אכן, אלא שזה מה שיאגאן ו-OKCupid עשו לאייך".

"איך אדם יכול לקרוא לחרם על מוזילה בגלל התרומה של אייך שעה שהוא עצמו תורם לפוליטיקאי מלא שנאה? איך אשפר להסביר את זה? אי אפשר. אדם שחזק מספיק כדי להחרים את מוזילה עקב כך הוא לא אחד שיתרום לחבר הקונגרס השונא", הוסיף.

לסיכום הוא כתב: "OKCupid הרוויחו בבירור מכך שלכלכו את דמותו של אייך וקיבלו עקב כך את תשומת ליבה של התקשורת. אלא שהמייסד במשותף והמנכ"ל שלה הראה בעבר נטיות הומופוביות. זה צבוע, וגרוע מכך".

לא נמסרה תגובה של OKCupid או יאגאן לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים