המחאה הגאה הצליחה: המנכ"ל החדש של מוזילה התפטר מתפקידו

ארגונים להט"בים ומפתחים לפיירפוקס מחו על כך שברנדן אייך תרם לקמפיין לאיסור נישואים גאים ● על אף שאמר שלא יתפטר בעקבות כך, הוא החליט לפרוש מתפקיד המנכ"ל ומחבר המנהלים ● במוזילה התנצלו בפני הקהילה הגאה: "לא עמדנו בסטנדרט של עצמנו, אנחנו צריכים להשתפר"

היי קמאבק. ברנדן אייך, המנכ"ל המתפטר של מוזילה. צילום: דארסי פדילה, ויקיפדיה

ניצחון לקהילה הגאה: ברנדן אייך, המנכ"ל החדש של מוזילה (Mozilla), הודיע אמש על התפטרותו מהתפקיד, בעקבות הטענות שהופנו נגדו עקב תמיכתו באיסור על נישואים בין בני זוג מאותו המין. אייך, שמונה למנכ"ל רק לפני ימים אחדים, התפטר גם מחבר המנהלים של מוזילה. בארגון אישרו את הדברים.

ההתפטרות של אייך באה על רקע מחאה בעקבות תרומה בסך 1,000 דולר שתרם ב-2008 לקמפיין שקרא לאזרחי קליפורניה לקבל את הצעה 8. ההצעה אמנם התקבלה ובני זוג גאים לא יכולים היו להתחתן בקליפורניה, אולם בסופו של דבר בוטלה על ידי בית המשפט העליון של המדינה.

עם גילוי התרומה הודיעו מפתחים מהקהילה הגאה ותומכיהם כי הם מפסיקים לפתח עבור פיירפוקס (Firefox), הדפדפן מבית מוזילה, וארגונים שונים הפעילו על הארגון לחצים לפטר את המנכ"ל החדש. לא הספיק להם הפוסט של אייך בבלוג שלו, בו כתב כי "אני מודע לכך שיש דאגה סביב המחויבות שלי לשוויון לעובדים להט"בים במוזילה" אולם הביע תקווה כי יירגעו הרוחות בעקבות מספר התחייבויות שנתן, בהן מחויבות לשוויון "בכל מה שאנחנו עושים, מתעסוקה ועד אירועים", דיאלוג עם קהילות להט"ביות והתחייבות להמשיך להעניק לבני זוג של עובדים גאים ביטוח בריאות, כפי שעשתה החברה עד מינויו.

מישל בייקר, יו"ר מוזילה, כתבה בבלוג של הארגון כי אייך, שאמר כמה וכמה פעמים בימים האחרונים כי לא יתפטר בעקבות המחאה הגאה, "בחר לפרוש" מתפקיד המנכ"ל. אולם, ראיון שנתנה אותה בייקר אתמול, כמה שעות לפני ההתפטרות, מעלה שאלה האם הייתה זו בחירה. "ברור שאייך לא יכול לשמש מנכ"ל מוזילה במצב הנוכחי. היכולת להוביל את הארגון קריטית והיא בלתי אפשרית במקרה זה", אמרה.

בייקר אף התנצלה בשם מוזילה בפני קהילת הלהט"ב. היא כתבה כי "בשבוע האחרון לא עמדנו בסטנדרט של עצמנו. אנחנו יודעים מדוע אנשים התעצבנו והתאכזבו, והם צודקים: לא נשארנו נאמנים לעצמנו. לא פעלנו כפי שהייתם מצפים ממוזילה לפעול. לא הגבנו מהר לאחר שהתחילה המחלוקת. אנחנו מצטערים וצריכים להשתפר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים