משרד הכלכלה יממן 85% מהמו"פ של חברות במגזר הערבי "שיציגו חדשנות טכנולוגית"

סכום המימון המקסימלי יעמוד על שני מיליון שקלים לחברה ● התוכנית נמצאת בשלב האחרון לקראת אישורה

תוכנית שיציג מחר (ג') משרד הכלכלה מבקשת לקדם את ההיי-טק במגזרים הערבי, הדרוזי והצ'רקסי בישראל, ומציעה לחברות ממגזרים אלה "שיציגו חדשנות טכנולוגית" מימון של 85% השתתפות מהוצאות המחקר והפיתוח. סכום המימון המקסימלי יעמוד על שני מיליון שקלים לחברה.

התוכנית, פרי יוזמת לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה ומשרד ראש הממשלה, תוצג במלואה במסגרת כנס "עולים על רכבת החדשנות" שיתקיים מחר בנצרת, במעמד שר הכלכלה, נפתלי בנט, ובהשתתפות מאות נציגי חברות ועסקים ממגזרי המיעוטים באזור הצפון. היא מיועדת לחברות בשלב ההזנק (Early stage) שיעמדו בכל הקריטריונים הנדרשים לשם קבלת הסיוע. בלשכת המדען מציינים כי התוכנית נמצאת בשלב האחרון לקראת אישורה.

בנט אמר כי "שוק העבודה נמצא בתהליך של שינוי, מעובדים שכירים בחברות ליזמים. המדען הראשי הוא אחד מכלי התמיכה המרכזיים של המדינה לצמיחה, חדשנות ויזמות, אך מגזרי המיעוטים לא מנצלים אותו מספיק – וחבל. הכנס יחשוף בפני היזמים במגזרים אלה את הכלים העומדים לרשותם ואני מאמין שהשינוי בהיקף התמיכות בהוצאות המו"פ יעודד ויסייע להם להיכנס למעגל החדשנות ולהקים בעצמם חברות חדשות. שיעור ההשתתפות של הגברים הערבים בהיי-טק נמוך מדי והמשימה של כולנו היא להגדיל אותו באופן משמעותי".

אימן סייף, מנכ״ל הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי, הדרוזי והצ׳רקסי במשרד ראש הממשלה, אמר ש- ״בזכות התמיכה והגברת הנגישות, אני מאמין ששיעור היזמים הערביים המקבלים תמיכה מהמדען יגדל באופן משמעותי״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים