מומחה לאבטחת מידע: "חברות ישראליות יצטרכו לשכנע את האירופים שהן לא משתפות פעולה עם ה-NSA"

"האירופים הזדעזעו מהגילויים של סנואודן ובקרוב יקשיחו את הרגולציה בנושאי פרטיות", אמר פרופ' עו"ד פטריק ואן אקה, ראש החטיבה לאבטחת מידע, הגנת פרטיות ודיני אינטרנט במשרד עורכי הדין DLA PIPER ● לדבריו, "כדאי לחברות הישראליות להנדס מחדש את המוצרים שמיועדים לשוק האירופי"

"אחד האתגרים העומדים בימים אלה בפני חברות ישראליות שמעוניינות לעשות עסקים באירופה, לאחר הגילויים של אדוארד סנואודן, הוא לשכנע את הלקוחות שהן מתייחסות לאבטחת מידע ופרטיות ברצינות רבה. בעיני חלק מהחברות האירופיות, החברות האמריקניות הן משתפות פעולה של ה-NSA. לא כדאי לישראל להיות בצד הזה של המשוואה", אמר פרופ' עו"ד פטריק ואן אקה, ראש החטיבה לאבטחת מידע, הגנת פרטיות ודיני אינטרנט במשרד עורכי הדין DLA Piper. הוא ציין ש-"האירופים יקשיחו בקרוב את הרגולציה בכל הנוגע לפרטיות. כדאי לחברות ישראליות להנדס מחדש את המוצרים המיועדים לשוק האירופי".

פרופ' ואן אקה דיבר במפגש לקוחות שערך באחרונה המשרד תחת הכותרת "אבטחת מידע – האתגר לארגונים ישראלים שעושים עסקים באירופה". לדבריו, האירופים הזדעזעו לאחר שסנואודן הדליף את פרשת ההאזנות ב-NSA וגילה שממשלת ארצות הברית מנטרת ומנתחת מידע שמקורו במדינות האיחוד האירופי – דבר שנחשב לריגול ונוגד את אמנות האיחוד הרלוונטיות. "אחרי הזעזוע הראשוני, אירופה נכנסה למגננה והפכה להרבה יותר זהירה בכל הקשור לשירותים של חברות ענן ו-Big Data מארצות הברית, שמחפשות חברות כגון מיקרוסופט (Microsoft), אמזון (Amazon), פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google). כך, למשל, בפברואר החליט האיחוד לזנוח את הכבל התת ימי האמריקני ששימש את מדינות האיחוד ולהקים כבל תת ימי בבעלות אירופית, בשיתוף ממשלות פורטוגל וברזיל".

מפגש הלקוחות אורגן על ידי עו"ד ג'רמי לוסטמן, שמשמש כראש השלוחה הישראלית של DLA Piper. המשרד מייעץ בשנים האחרונות בנושאים של דיני אינטרנט, הגנת הפרטיות ואבטחת מידע לחברות בינלאומיות רבות, כגון קוקה קולה (Coca Cola), פייזר (Pfizer) וקראפט, לפרלמנט של האיחוד האירופי ולחברות ישראליות.

פרופ' ואן אקה אמר כי המשרד מייעץ לחברות הישראליות שלא לקחת את הנושאים הללו כמובנים מאליהם. "בישראל ובארצות הברית יש חוקים דומים בנושאי פרטיות ואבטחת מידע וישראל נמצאת ברשימת המדינות שאירופה רואה בהן בטוחות למסחר. אולם, בימים אלה דן האיחוד האירופי במספר הצעות שנועדו להקשיח ולהקשות על ייצוא של מידע ממדינות האיחוד. זה מחייב את החברות הישראליות לחשוב מחדש על כל הנושאים הללו ולהטמיע אמצעי הגנה מוגברים, כבר בשלב העיצוב ולא רק לאחר שהמוצר כבר קיים ומפר את הרגולציה האירופית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים