מנכ"ל נס להסתדרות: מוכן להכיר בתהליך ההתארגנות של עובדי החברה

במכתב ששיגר הבוקר שחר אפעל לעו"ד אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, מציין אפעל כי הוחלט להכיר בהתארגנות, למרות העובדה שבדיקת טופסי ההתארגנות גילה כי עדיין חסר מספר חתימות של עובדים ● "אנו מקווים כי נציגות העובדים תנהג בשום שכל, תוך הבנת האילוצים העסקיים של החברה" כותב אפעל במכתבו

שחר אפעל, מנכ"ל נס, שיגר הבוקר מכתב לאבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שבו הוא מודיע כי היא נס מוכנה להכיר בתהליך ההתארגנות של העובדים.

אפעל ציין בתחילת המכתב כי הודעתו מגיעה "חרף העובדה שחסרים קולות ספורים להשגת שליש מכמות העובדים, שמסכימים להתארגן, כפי שמחייב החוק".

ניסנקורן שיגר בחודש שעבר מכתב לשחר אפעל מכתב ובו הודיעה לו שיותר מ-1,000 עובדי נס חתמו על הסכמתם להצטרף להסתדרות הכללית. מאחר והם מהווים כשליש מכלל עובדי החברה, על פי החוק הם רשאים להתארגן. ניסנקורן קרא לאפעל להכנס למו"מ כדי להגיע להסכם קיבוצי. כאמור לטענת נס העובדים לא הגיעו לשליש מהכמות אולם למרות זאת החליטה הנהלת נס להכיר בתהליך ההתארגנות, ובהמשך כאשר יוקם ועד רשמי שההסתדרות תכיר בו גם הנהלת נס אמורה להכיר בהם.

עוד כתב אפעל כי "כידוע לך, נס נהגה בהוגנות מלאה לכל תקופת ההתארגנות, תוך הקפדה מלאה על החוק ונמשיך לעשות כן בעתיד.  אנו תקווה כי נציגות העובדים תנהג באופן דומה ועם שכל, תוך הבנת האילוצים העסקיים של החברה ומורכבות השוק בו אנו פועלים".

אלון בן הרוש, ראש ועד העובדים בנסבהמשך המכתב מזכיר אפעל לניסנקורן כי "חברת נס מצויה בעיצומה של תוכנית התייעלות, שנובעת קודם מהצורך לדאוג לביטחון התעסוקתי של העובדים, ותוך השתת קיצוצים מרביים על שכבת המנהלים ושמירה על מקומות העבודה של העובדים".

בסיום המכתב מזמין אפעל את ניסנקורן למו"מ ראשוני.
"אנחנו מברכים על כך שהנהלת נס מסכימה להתארגנות שלנו, ובכך סיימנו דרך ארוכה שבה נוצר התהליך הזה", אמר אלון בן הרוש, ראש וועד העובדים בחברה. בהתייחסו לדברים של אפעל לפיהם היו חסרים מספר קולות במסגרת החתימות שהוגשו להנהלה על מנת להתארגן אמר בן הרוש: "יש בידינו עוד עשרות חתימות של עובדים שלא הספקנו להגיש ויש לנו בהחלט את הקולות הדרושים".

בן הרוש אמר כי עובדי נס רואים עין בעין עם ההנהלה את הצורך בשמירה על יציבות החברה ויהיו שותפים לתהליכים של התייעלות: "אנו מרימים את הכפפה שהמנכ"ל הרים לנו, ומייד אחרי פסח אני מקווה שנתחיל במו"מ הוגן להבטחת זכויות העובדים בחברה תוך שמירה על האינטרסים שלה. עם זאת ברור שאנו מצפים שההנהלה תשתף אותנו לא רק במקרים של צורך בהתעיילות אלא גם במצבים של ימים טובים".

בן הרוש הוא ראש צוות פיתוח בנס, ועובד בחברה ארבע שנים. הוא עומד בראש וועד של שישה אנשים שנבחרו בבחירות דמוקרטיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים