ההפשרה מגיעה לענף: מנהלי תערוכת ה-IT של טורקיה מבקשים להבליט את ישראל

נציגי הנהלת תערוכת סביט בילישים, מבית CeBIT העולמית, עתידים לפנות למכון הייצוא כדי שיוציא משלחת ישראלית גדולה לתערוכה, שתתקיים בספטמבר באיסטנבול ● מורט אוזר, סמנכ"ל החברה המפיקה את האירוע, אמר לאנשים ומחשבים כי "עכשיו, כשהמצב משתפר, אנחנו בטוחים שההתעניינות של הטורקים בטכנולוגיות הישראליות רק תגבר"

טורקיה וישראל: שיפור היחסים - וההזדמנויות הטכנולוגיות. אילוסטרציה: אימג'בנק

הפיוס המסתמן בין ישראל לטורקיה מגיע גם ל-IT: הנהלת תערוכת סביט בילישים, שמתקיימת מדי ספטמבר באיסטנבול, מבקשת להבליט באירוע השנה את המוצרים של החברות הישראליות ולמנות אותה כ-"מדינה שותפה" בתערוכה. לדבריהם, אם השנה לא ייצא העניין אל הפועל, הם ישמחו לעשות זאת באחת השנים הבאות. בכל מקרה, הטורקים רוצים כי גם השנה יהיה בתערוכה ביתן ישראלי.

סביט בילישים היא חברה בת של CeBIT, שמקיימת מדי שנה את תערוכת ה-IT הגדולה בהנובר, גרמניה (התערוכה של השנה הסתיימה לא מזמן). התערוכה מתמקדת במגזרים הממשלתי, המוניציפאלי והביטחוני, והטורקים בוחרים מדי שנה מדינה שנציגים ממנה מגיעים אליו במשלחת גדולה ומציגים את פתרונותיהם.

מורט אוזר, סמנכ"ל חברת ירידי הנובר באיסטנבול, חברה בת של ירידי הנובר הגרמנית, אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי ישראל נבחרה מבין מדינות מזרח הים התיכון, הבלקן ומרכז אסיה שמשתתפות בתערוכה. הבחירה תאפשר להבליט את מוצריהן של החברות הישראליות לקניינים של עיריות, משרדי ממשלה ומערכת הביטחון של טורקיה, שמגיעים אליה כדי לחפש טכנולוגיות ופתרונות.

מורט אוזר, סמנכ"ל חברת ירידי הנובר באיסטנבוללדבריו, "מעניין שלמרות המשבר ביחסים לא נפסקו הפרויקטים הביטחוניים שמתנהלים בין שתי המדינות. עכשיו, כשהמצב משתפר, אנחנו בטוחים שההתעניינות של הטורקים בטכנולוגיות הישראליות רק תגבר. ישראל ידועה בחדשנות שלה והטורקים, כמו מדינות נוספות באזור, צמאים לטכנולוגיה על מנת לשפר את כל תחומי החיים".

אוזר ציין כי "נפגשתי באחרונה עם הנספח הכלכלי של ישראל בטורקיה וביקשתי ממנו לסייע בהפיכת ישראל למדינה שותפה בתערוכה. אגיש בנוסף בקשה רשמית למכון הייצוא. גם אם זה לא ייצא לפועל השנה, עקב קוצר הזמן, והעניין יידחה לשנה הבאה, אשמח לראות בתערוכה הקרובה ביתן ישראלי ואת מובילי תעשיית ה-ICT, גופים ממשלתיים, נציגי השוק הפרטי ומוסדות אקדמיים מישראל, שיבואו לשמוע, להיפגש ולעשות עסקים".

כמו בתערוכה העולמית תעסוק הגרסה הטורקית ב-Big Data, מיחשוב ענן, רשתות חברתיות ומובייל. במקביל לתערוכה תתקיים ועידת בכירים (CeBIT Global Conference) שתעסוק במובייל, eHealth, אבטחת מידע , ערים חכמות ו-eGovernment.

תערוכת סביט בילישים תיפתח ב-11 בספטמבר במרכז IFM World Trade Center באיסטנבול. בשנה שעברה השתתפו בה מעל 1,000 מציגים וביקרו בה יותר מ-131 אלף בני אדם.

ממכון הייצוא נמסר כי טרם התקבלה בקשה רשמית מטורקיה וכי כאשר תתקבל כזו, הם יגיבו עליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים