מחקר: מחצית מהצרכנים לא יודעים כיצד להגן על המכשירים הניידים שלהם מאיומי סייבר

צרכנים רואים באבטחת מידע בנייד אלמנט חשוב, אולם מטילים את האחריות לפריצות על מפעילי הרשתות - כך עולה ממחקר של F5 ● כשני שלישים מהצרכנים קבעו כי אבטחת המידע חשובה יותר מגישה למכשירים המתקדמים ביותר

מי יחזיר את אספקת החמצן? אילוסטרציה: אימג'בנק

כמחצית (49%) מהצרכנים לא יודעים כיצד להגן על המכשירים הניידים שלהם מפני איומים זדוניים וקיברנטיים – כך עולה ממחקר חדש, שנערך ביוזמת F5 והתבסס על סקר שנערך בקרב 1,922 צרכנים.

החברה מצאה כי אבטחת מידע מדורגת בין שלושת האלמנטים החשובים ביותר לצרכנים בבואם לבחור מפעיל רשת – אחרי המחיר ופרישת הרשת. 35% מהם רואים את מפעילי הרשת כמי שאחראיים לכל פריצה למידע ויותר ממחצית – 52% – ינטשו את המפעיל הסלולרי שלהם במקרה של פריצה רחבת היקף. לעומת זאת, 10% מאשימים בכך את כל אחד מהשירותים פייסבוק (Facebook), ג'י-מייל (Gmail) ואפליקציות בנקאיות, ו-4% מפנים את האצבע כלפי יצרני המכשירים הניידים. 65% מהצרכנים קבעו כי אבטחת המידע חשובה יותר מגישה למכשירים המתקדמים ביותר.

גד אלקין, מנהל אזורי יוון, טורקיה וישראל ב-F5לדברי גד אלקין, מנהל אזורי יוון, טורקיה וישראל ב-F5, "אבטחת המכשירים הניידים היא רק היבט אחד במערכת האבטחה המקיפה. לכולם יש חולשות – למכשיר עצמו ולרשת, ברמת האותות, המידע והאפליקציה. הדרך לאבטחה חסינה יותר היא במאמץ מקיף וכולל. לצערנו, משמעות הדבר היא לעשות יותר מעבודת טלאים במכשיר הנייד".

הוא ציין ש-"התעשייה נמצאת בשלבים ראשונים של ניסיונות להבין מה ניתן לעשות על מנת לספק אבטחת מידע דינמית ורב שכבתית בזמן אמת. לא קיים ספק יחיד שיש לו את הפתרון המלא ולכן, כמו נושאים רבים באבטחת מידע, צריך לחנך לכך, על מנת להביא את הגורמים הפרטיים והציבוריים יחד להבין את המשתמש, האפליקציה והרשת. רק על ידי כך הם יציעו פתרון טוב יותר לשוק. כמו כן, צריך להביא את השוק והצרכנים להבין שיש הכרח במדיניות שמונעת מאבטחת מידע דינמית ורב שכבתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים