צעד נוסף בקרב על שוק ה-NoSQL: מטריקס מינתה את אמת מיחשוב ו-Vision.BI כאינטגרטורים

החברות הללו קיבלו ממטריקס זיכיון MongoDB, אותו היא מייעדת בנוסף לחטיבות הביטחון, הפיננסים וה-BI שלה ● חברות נוספות עתידות להצטרף לשוק הלוהט בישראל בקרוב

02/03/2014 15:46

תחום ה-NoSQL ממשיך להתפתח בישראל: לאנשים ומחשבים נודע כי מטריקס, שקיבלה את הזיכיון העולמי ל-MongoDB, מינתה שני אינטגרטורים ישראלים חדשים – אמת מיחשוב ו-Vision.BI. החברות הללו הצטרפו לטריינולוג'יק, שהייתה חלוצת הטמעות ה-MongoDB בארץ, כבר מ-2011.

מטריקס, המתמחה במכירה והטמעה אל מול לקוחות האנטרפרייז, מייעדת את זיכיון ה-MongoDB בנוסף עבור שלוש חטיבות גדולות בחברה: הביטחון, הפיננסים וה-BI. לאנשים ומחשבים נודע כי פתרונות MongoDB כבר מוטמעים בחברות כמו Wix, סיסקו (Cisco) ובזק, שנעזרת במנוע ה-NoSQL עבור שירות 166. כמו כן, מאות סטארט-אפים ישראליים משתמשים בטכנולוגיה החדשה ומוותרים על פתרונות ה-RDBMS המסורתיים.

נראה שלא נעלמו מעיניהם של ספקי ה-NoSQL הגדולים ההצלחה של התחום בישראל וההבטחה הגדולה שהסטארט-אפים המקומיים, שידועים כמאמצים מוקדמים של טכנולוגיות חדשות בקנה מידה רחב, מהווים עבור החברות הגדולות שחושבות האם לרכוש אותם. MongoDB, ששווי השוק שלה מוערך כיום במיליארד דולר, פתחה סניף בישראל, במקביל לסגירת הזיכיון מול מטריקס ושלושת האינטגרטורים. היא אף מינתה את קובי ליף כמנכ"ל הסניף המקומי וכאחראי על מכירות החברה במזרח אירופה.

גם CouchBase, המתהדרת בהתקנות ענק בווייבר (Viber) ובלייב פרסון (Live Person), פתחה בימים אלה סניף בארץ, בניהולו של ליאור תגור. בוב ווידר הולד, מנכ"ל החברה, אף ביקר באחרונה בישראל.

זאפונט, שקידמה את פתרונות CouchBase בישראל, נרכשה על ידי נס טכנולוגיות, וכך הסתדרו שני האינטגרטורים הגדולים של ישראל זה מול זה לקרב NoSQL, כאשר הם מחזיקים בשני הפתרונות המסחריים המובילים בעולם. כל אחד מהם מבטיח לגייס עשרות אנשי מקצוע שיטפלו בפתרונות NoSQL אל מול הלקוחות המקומיים.

יש שתי שחקניות מבטיחות נוספות בשוק המקומי, שמשקיעות רבות כדי לצבור נקודות אחיזה והתקנות בישראל. אחת מהן היא Basho, יצרנית מסד הנתונים RIak, שתודיע בקרוב על אינטגרטור ישראלי גדול שהעניקה לו את הזיכיון למכור ולתמוך בפתרון ה-NoSQL שלה. גם DataStax, יצרנית מנוע ה-Cassandra, מתעניינת מאוד בשוק הישראלי, וכבר פעילה בחברות סטארט-אפ רבות. החברה עתידה אף היא להגביר את פעילותה בארץ ולהצטרף לתחרות העתידית על שוק ה-NoSQL הלוהט של ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים