מכשירי הלינוקס הראשונים יצאו ברבעון השלישי – גם בישראל

מייזו הסינית תשווק ברחבי העולם גרסה של ה- MX3שמבוססת על אובונטו - הפצת הלינוקס הפופולרית ביותר ● נראה כי המהלך יסייע לחברה להשתלב בשוק האמריקני

יצרנית הסמארטפונים הסינית מייזו (Meizu) הודיעה כי תחל לשווק מכשיר מבוסס לינוקס (Linux) כבר ברבעון השלישי. זאת לאחר שלפני ימים אחדים הודיעה קנוניקל (Cnonical) כי הטלפונים הראשונים המבוססים על מערכת ההפעלה בקוד פתוח יצאו עד סוף השנה. החברה הסינית תהיה הראשונה בעולם לשווק מכשיר סלולרי מבוסס לינוקס.

המכשיר MX3, שהושק בגרסת האנדרואיד (Android) שלו בארץ לפני כחודשיים, ישווק גם בגרסה שכוללת את Ubuntu Touch.

לינוקס (Linux) מופצת בעולם במגוון רחב מאוד של גרסאות שונות (הנקראות "הפצות"), כשהפופולרית ביותר היא אובונטו (Ubuntu) של קנוניקל. לפני כשנתיים הכריזה קנוניקל על כוונתה לבנות גרסה של אובונטו המתאימה במיוחד לסמארטפונים ולטאבלטים, וכך נולדה Ubuntu Touch. בהודעתה מלפני ימים אחדים ציינה החברה כי גם BQ הספרדית תשווק מכשירי לינוקס-אובונטו. היא ציינה כי המערכת מכוונת לשוק הבינוני ואף היוקרתי של הסמארטפונים.

Ubuntu Touch מתמקדת בפישוט ממשק וחוויית המשתמש והפיכתם לקלים, מעוצבים, ברורים ואינטואיטיביים ככל האפשר. כל זאת מבלי להתפשר על פתיחות, נגישות למפתחים, אבטחה, תאימות למכשירים רבים ככל האפשר וכמובן שוק אפליקציות רחב ככל האפשר. כמו כן, ליבת המערכת היא כל כולה לינוקס, כך שאפשר להשתמש בכל המכשירים המריצים את המערכת כמחשבי לינוקס לכל דבר, עם חיבורם למסך חיצוני (תכונה הנקראת Side stage).

לי נאן, סגן נשיא מייזו, הצהיר בתערוכת CES האחרונה כי החברה מתכוונת להיכנס לשוק האמריקני בשנה הקרובה. נראה שהמכשיר החדש נועד גם כדי להקל על החדירה לשוק זה.

ראוי לציין כי מפעילות ויצרניות רבות בעולם מעוניינות להרחיב את מגוון מערכות ההפעלה הסלולריות, כדי להפחית את התלות בדואופול של אפל (Apple) וגוגל (Google) הקיים בשוק זה. חלק מאותן חברות אף משקיע בפיתוח מערכת הפעלה שתתחרה באנדרואיד וב-iOS.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמואל

    הראשונים!!?? אחרי (כמו שכתב תמיר) אנדרואיד וגם כן FirefoxOS (כבר נמכרים) Tizen SailFish לא שיש כמות גדולה של סמארטפונים עם FirefoxOS, Tizen, SailFish, (אבל יש בכל זאת), אבל לשכוח את אנדרואיד שמהווה את רוב השוק!! ולכתוב ש"המכשירי הלינוקס הראשונים יצאו....." זה לא "ממש" מדוייק

אירועים קרובים