אוסטרליה: זנח את הסמארטפון – וחזר לטלפון הישן

עיתונאי אוסטרלי החליט לוותר על הטלפון החכם שלו למשך חודש ולעבור לנוקיה 110 ● הניסוי עדיין נמשך, אבל הוא כבר חזר עם ממצאים ראשונים

הסמארטפונים, כך חשים רבים, משתלטים לנו על החיים. אנחנו מחוברים אליהם 24/7 וכל אחד מהמכשירים האלה הוא עבורנו עולם קטן. אה, כן… לפעמים אנחנו גם משוחחים בהם. המחשבה להתנתק מהטלפון החכם ולחזור למכשירים הישנים והפשוטים עלתה ודאי במוחותיהם של לא מעטים מאיתנו.

אלא שיש אחד שגם עשה, לפחות לתקופה מסוימת: סיימון שרווד, עיתונאי אוסטרלי, החליט לעשות ניסוי ולוותר על הסמארטפון שלו לטובת "סתם" טלפון פשוט למשך חודש שלם. "החלטתי להכריח את עצמי להתנתק קצת בעזרת טלפון פשוט… הגלקסי S4 שלי ייכנס בתקופה הזאת למגירה עמוקה ואפלה. אין לי דבר נגד המכשיר או נגד סמסונג (Samsung), אבל זה ניסוי שחייב להיעשות", כתב בפוסט.

לאחר בדיקה בחנות הוא בחר מכשיר נוקיה 110 (Nokia 110), שעלותו 48 דולרים אוסטרליים. למה דווקא המכשיר הזה? שרווד מנמק את הבחירה שלו בכך שיש למכשיר כמה תכונות יסוד חשובות: מסך צבעוני, מקלדת מספרים, בלוטות' (Bluetooth), נגן MP3 ומצלמת 3 מגה-פיקסל לתמונות וגם לווידיאו. זיכרון המכשיר כולל 10 מגה-בייט, אבל הוא מאפשר הרחבה באמצעות כרטיס זיכרון.

בהיבט התוכנה נבחר המכשיר מאחר שהכיל דפדפן, אפשרות להתחבר לתיבת המייל וגם יישומי לקוח לפייסבוק (Facebook) ולטוויטר (Twitter). תרמו להחלטה גם מקליט קולי לצורך הקלטת ראיונות וכלים לסנכרון לוח השנה ואנשי הקשר.

שרווד חיבר את המכשיר, התקין את מה שצריך והכול היה מוכן לשימוש, אלא שאז החלה סאגת הסבל, לפחות לפי התיאורים שלו.

"הזנת טקסט הייתה קוץ באחוריים… הסיסמאות שלי כוללות מספרים, אותיות גדולות וסימני פיסוק, והזנת כל אחת מהן ארכה דקה ויותר בניסיון הראשון. מהר מאוד ביטלתי את הרעיון לחבר משהו חוץ מהודעה ממש ממש קצרה…", ציין.

"הטלפון איטי להחריד", המשיך שרווד לשתף בחוויותיו. "פתיחת יישום גורמת לי להסתכל על מד התקדמות במשך לפחות 30 שניות, בעוד המעבד החלשלוש וזיכרון ה-RAM הדל מבצעים את העניינים שלהם… ואז, צריך לחכות לנתונים. גם ב-'מהירות שיא' של 236.8 קילו-ביט לשנייה בדור 2.5, עד שמוצגת רשימה פשוטה של אי-מיילים חדשים חולפות להן לפחות עוד 15 שניות".

הוא התלונן גם על סנכרון אנשי הקשר ולוח השנה. "זו כבר משימה בלתי אפשרית", אמר. "העלון של המכשיר מספר שהוא ידידותי לסנכרון, אבל המציאות מספרת משהו אחר. את סנכרון אנשי הקשר הוא לא הצליח לעכל. גם שעתיים של חיפוש ברשת של יישומים לסנכרון הלוח לא הצליחו לסדר את העניין. הייתי צריך להקליד המון מספרי טלפון".

ומה באשר לגלישה? שרווד ציין ש-"במהרה למדתי שגם הדפדפן הוא בעצם חסר שימוש".

המסקנות הזמניות של העיתונאי האוסטרלי הן: "באופן כללי, אני מרגיש שזה מכשיר פונקציונלי, אבל רחוק מאוד מלהיות אידיאלי, לפחות מפני שהכותבים באתר שלנו חייבים להיות בעלי מכשיר שמתחבר לאינטרנט ולמחשבים שלנו במקרה שאנחנו עובדים מרחוק. להסתובב עם מכשיר GPRS מדור 2.5 אומר שאני חייב להיסחב בתיק גם עם איזה מכשיר Wi-Fi. המצלמה של ה-110 היא זבל, כך שאהיה חייב להיסחב גם עם מצלמת הקנון (Canon) שלי במשך חודש. אני מתאר לעצמי שגם המטען יצטרך להיכנס לתיק שלי, כי למכשיר אין יציאת USB שתוכל לשאוב אנרגיה מהמחשב".

שרווד ממשיך בניסוי וזה עומד להסתיים בעוד כמה שבועות. "או אז, אשתף אתכם בחוויה של החלפה מסמארטפון לטלפון פשוט", סיים הכותב. "אחלו לי בהצלחה!"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים