מלאכים בשמי הביטקוין

ב-2013 מייקל טרפין, איש יחסי ציבור מלאס וגאס, שם לב שבעוד שקרנות הון סיכון שופכות כסף על סטארט-אפים הקשורים למטבע הווירטואלי, אין כמעט אנג'לים בנמצא ● הוא הרים את הכפפה, והקים את ביטאנג'לס, קבוצת משקיעים בתחום, שהיום מונה יותר מ-300 חברים עם יותר מ-50 מיליון דולר שמחכים להשקעה

בכנס הביטקוין שנערך בסן חוזה בשנה שעברה, הכריזו דיג'יטל וולט (Digital Wallet) ו-קוינבייס (Coinbase), שתי חברות העוסקות במטבע הווירטואלי, על השקעה של 6.1 מיליון דולר שהתבצעה על ידי יוניון סקוור ונצ'רס (Union Square Ventures). לכאורה, עסקים כרגיל בכל מה שקשור לביטקוין, אך למעשה סימן למשהו מאוד מעניין.

מי ששם לב אליו, היה מייקל טרפין, איש יחסי ציבור מלאס וגאס, שסיפר לדייויד ג'ונסטון, מייסד של סטארט-אפ בשם Engine, על כך שהוא אף פעם לא ראה מקום כלשהוא בו קרנות הון סיכון משקיעות הרבה כסף, אבל אין בכלל אנג'לים.

טרפין וג'ונסטון חברו לסם יילמאז, עוד סטארט-אפיסט צעיר, והקימו את ביטאנג'לס (BitAngels), בדיוק כדי למלא את החלל הזה. לקראת סוף הכנס, המצבה שלהם מנתה 50 אנג'לים, שהתפרשו גאוגרפית מניו יורק שבמזרח, דרך אוסטין שבטקסס ועד סן פרנסיסקו שבחוף המערבי.

ההשפעה של ביטאנג'לס על תחום המטבעות הווירטואליים הייתה כמעט מיידית: בשבוע שעבר סיכמה החברה את 2013 והכריזה על כך שהחברים בה השקיעו סכום כולל של 7 מיליון דולר ב-12 סטארט-אפים הקשורים לביטקוין.

קבוצת המשקיעים רואה את עצמה לא רק כמשקיעה חכמה, אלא גם ככזו שיכולה להוביל את האקוסיסטם של הביטקוין לכיוון חיובי. טרפין מרבה להשוות את המצב של הביטקוין ב-2014 לזה של האינטרנט בשנות ה-90 המוקדמות, והוא רוצה לקחת חלק בבנייה של חברות בעלות השפעה על מה שהוא רואה כטכנולוגיה מהפכנית.

"גוגל לא הייתה יכולה לבוא לעולם אם נטסקייפ לא הייתה שם קודם", אומר טרפין, ומוסיף: "ונטסקייפ לא הייתה יכולה להתקיים בלעדי סיסקו שהקדימה אותה".

ההשקעה הגדולה ביותר של הקבוצה עד כה, היא 5 מיליוני הדולרים אותם הם הזרימו למסטרקוין (Mastercoin) בשנה שעברה. מדובר בפלטפורמת קוד פתוח שנמצאת בחוד החנית של כל מה שקשור למטבעות דיגיטליים – הקהילה של המטבע המדובר משתמשת בתוכנות ופרוטוקלים שנשענים על ביטקוין, אבל פועלים בתחומים שונים כמו רכוש דיגיטלי ומטבעות אלטרנטיביים שונים. 50 מהאנג'לים שבקבוצה השתתפו בהשקעה, כאשר את מירב הכסף שם ג'ונסטון, שיושב כרגע בחבר המנהלים של החברה.

"אנחנו מחפשים השקעות שיכולות להות סוג של ביטוח על המחיר של הביטקוין; אם אין לך חברות שמטפלות בתשתית, המחיר של המטבע לא יגיע מ-1,000 דולר ל-10 אלף דולר ול-100 אלף דולר", מסביר טרפין, וממשיך: "חוץ מזה, אנחנו גם רוצים למצוא פלטפורמות 'סקסיות' עבור המשתמשים הממוצעים, וכאלה שיהיו קלות לשימוש עבור הסוחרים. המאפיין הבולט של ערך לטווח ארוך, הוא אימוץ על ידי הקהל. אם יהיו פי 10 יותר אנשים שישתמשו בביטוקין, או נפח מסחר גדול פי 10, המחיר, לפחות אם משווים להיסטוריה של המטבע, יעלה".

כרגע בביטאנג'לס חברים 330 משקיעים, שמתפרשים על פני 23 מדינות שונות ברחבי העולם, והיא מחזיקה בהון של 50 מיליון דולר להשקעה עתידית בתחום. הגידול בקבוצה היה ביחס ישר כמעט לעלייה בערך המטבע בפרט ולעניין היזמי במטבעות ווירטואליים ככלל.

ליבת הקבוצה כוללת שישה חברים שעוברת על הצעות שונות להשקעה, ומציעה את הטובות שבהן לכלל האנג'לים. השישה כוללים את ג'ונסטון, טרפין ויילמאז, יחד עם ויני לינגהאם מ-GYFT, ג'רד קנה מ-Tradehill ומשקיע נוסף בשם פרזאד השמי. כשליש מהאפליקציות, חושף טרפין, הן "זבל מוחלט ומגוחך", ושליש נוסף עדיין לא לגמרי מוכנות. השליש השלישי מעניין מספיק כדי שהקבוצה תדון בו. אחד מהתחומים המושכים עניין ביותר הו בורסות וירטואליות, אותן ביטאנג'לס רוצה לקדם – בעיקר כי כרגע תהליך ההחלפה של ביטקוין עבור יורו או דולר הוא קשה מדי עבור רוב האנשים.

טרפין מסכם: "אנחנו לוקחים יותר סיכונים מקרנות הון סיכון – אנחנו שמים כסף לחברות שעדיין נמצאות בשלב הרעיון, שאין להן הכנסות, שלפעמים כוללות שני אנשים בחנייה של הבית שלהם. אבל זה מה שאנג'ל אמור לעשות".

מתעניינים בביטקוין? אנשים ומחשבים יערוך את כנס הביטקוין הראשון בישראל, ב-27 לפברואר באווניו בקרית שדה התעופה, בשיתוף איגוד הביטקוין הישראלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים