ארה"ב: חקירה נגד דל בשל מכירת מחשבים לסוריה

ענקית המיחשוב, על פי החשד, מכרה ציוד למדינה הערבית – והפרה את הסנקציות ● החברה מכחישה ומדווחת על שיתוף פעולה מלא עם משרד המשפטים האמריקני

משרד המשפטים האמריקני מנהל חקירה נגד ענקית המיחשוב דל (Dell), לאור החשד למכירות מחשבים לסוריה. כך נחשף אתמול במסמכים החברה שהגישה החברה לרגולטור.

החקירה נולדה בעקבות דיווחים שפורסמו בחודש מאי על ידי הניו יורק טיימס (New York Times), לפיהם ענקית המיחשוב מכרה לממשלת סוריה מחשבים באמצעות גורם שלישי, מפיץ נוסף, וזאת למרות הסנקציות שהטילה ארצות הברית והאיסור לייצא טכנולוגיות מעין אלה למשטר הסורי.

במסמכים שהגישה דל לרשות ניירות הערך היא הודיעה כי היא משתפת פעולה בחקירת הנושא של משרד המשפטים מאז חודש יוני. "דל נמצאת בתקשורת סדירה עם עוזר התובע של ארצות הברית בנוגע לטיפול בנושא, והיא משתפת פעולה בחקירה", נכתב בהודעתה של דל לרשות ניירות הערך כבר בתחילת יולי השנה. החברה אף הודיעה כי היא מנהלת חקירה פנימית מקבילה בנושא באמצעות עורכי דין חיצוניים.

"דל אינה מנהלת שום עסקים ישירים עם שום מדינה המזוהה כנותנת חסות לטרור, כולל סוריה, אלא באישור השלטונות או תחת רישיון חריג מטעם ממשל ארצות הברית או ממשלים של מדינות אחרות שהיא פועלת בתחום שיפוטם", הצהירה החברה. "בנוסף, דל אינה מתירה למפיציה ולמפיצי המשנה שלה לבצע מכירות של מוצרי דל לשום משתמש קצה במדינות כאלה, והחוזה בינה ובין מפיצה מציין במפורש את שותפיה המורשים, ושמכירת מוצרי דל כלשהם במדינות מסוימות היא אסורה תחת החוק האמריקני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים