ארה"ב: בית המשפט דחה את הערעור על ההחלטה לקיים משפט בעניין המזומנים של נורטל

השופטים קבעו כי ההסכם לחלוקת הכספים של תאגיד הענק פושט הרגל לא מחייב לעשות זאת בבוררות והותיר את ההחלטה של בית המשפט על כנה

בית המשפט לערעורים בפילדלפיה שבארצות הברית החליט בסוף השבוע להותיר על כנה את ההחלטה של ערכאה נמוכה יותר לקיים משפט בעניין המזומנים שבקופתה של נורטל (Nortel Networks), שהפסיקה לפעול. בהחלטתם דחו השופטים את הדרישה לבוררות ואשררו את פסק הדין של בית המשפט לפשיטות רגל מחודש מרס, שקבע כי מעולם לא נחתם הסכם שמחייב שהמזומנים יחולקו על פי החלטת בורר. המשפט יהיה משותף לארצות הברית ולקנדה.

נורטל הגישה ב-2009 לבתי משפט ברחבי העולם, כולל בישראל, בקשות להגנה מפני נושים ולאחר מכן נמכרו מרבית נכסיה. הנכס הכמעט יחיד שנותר ממה שהיה פעם תאגיד ענק בשווי של 250 מיליארד דולר, שהעסיק 93 אלף עובדים, הוא קופת המזומנים. הסוגיה העיקרית שבמחלוקת היא כיצד לחלק את המזומנים בין הישויות חדלות הפירעון והקופות של פשיטת הרגל ברחבי העולם.

בהסכם המסדיר את חלוקת הכסף צוין כי יבצעו אותו "מיישבי סכסוכים" ואנשי נורטל באירופה טענו כי יש לפרש את המונח הזה כבוררות. אולם, השופטים בארצות הברית טענו כי אפשר לפרש את המונח באופן שיכלול גם בתי משפט ואין לראות בו הוראה שמחייבת בוררות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים