דו"ח: 90% מהארגונים יגדילו את השקעתם בטכנולוגיות ניידות ב-2014

רק ארגון אחד מכל חמישה מרוצה מאסטרטגיית המובייל שלו – כך עולה ממחקר חדש של יבמ ● 66% מהארגונים המובילים בשדה הנייד – מפנים תקציבים נרחבים לפיתוח BOYD ● התעשייה הבולטת: מגזר הבנקאות

90% מהארגונים בעולם יגדילו את רמת ההוצאות הקיימת שלהם בתחום טכנולוגיות המובייל או ישמרו לפחות על הרמה הקיימת בשנה הקרובה. כך עולה ממחקר חדש של יבמ (IBM).

אחת הסיבות להרחבת ההשקעה היא ההשפעה הניתנת למדידה של טכנולוגיות ניידות על רמת הפריון בארגונים. כך, למשל, מחצית מהמשיבים דיווחו על שיפור של יותר מ-10% בתוצר העבודה, כתוצאה ישירה ממאמצי הפעילות שלהם בתחום המובייל. כמו כן, המחקר מצביע על היתרונות העסקיים של השימוש בטכנולוגיות מובייל, המשנות מן היסוד את האופן שבו מתקשר הארגון על לקוחות, מפתח ומספר מוצרים ושירותים חדשים.

הדו"ח בחן תת-קבוצה של משיבים המוגדרים כ-"מובילים בתחום אסטרטגיות המובייל", בארגונים שכבר הגדירו כיוונים ברורים למאמציהם בתחום, וששקלו לעומק את אסטרטגיות הפעילות שלהם באופן המבדל אותם ממתחריהם. בתוך קבוצת המובילים האלה, 73% דיווחו על החזר ניתן למדידה של השקעותיהם ו-81% אמרו כי השימוש בכלי מובייל חולל שינוי יסודי באופן שבו הם מנהלים את עסקיהם.

על מנת לסגור את הפער בין המובילים ובין ארגונים אחרים, ממליצים חוקרי הענק הכחול לבחון כיצד מתמודדים ארגונים עם אתגרי הליבה של עולם הנייד. לדוגמה, בעוד ארגונים רבים משתמשים בכלי מובייל על מנת לקדם חדשנות במספר גדול של תחומים ונתיבים, רוב הארגונים המובילים (62%) מתמקדים בשימוש בכלי מובייל לקידום חדשנות: הגדרה מחדש של שרשרת הערך, המקומות בהם הם בוחרים לשתף פעולה ואופן הפעילות שלהם.

לדברי ד"ר דניאל ילין, מנהל מעבדת התוכנה של יבמ בישראל והאחראי על תחום הפיתוח למובייל בחטיבת המחקר העולמית של החברה, "טכנולוגיות המובייל הולכות ומשנות את חוקי המשחק בעסקים. אסור להסתפק בהגדרה הצרה של ניידות, כמכשיר בלבד או כערוץ לביצוע תנועות עסקיות. הארגונים המובילים של העתיד יהיו אלה המציבים את המובייל בצמרת סדרי העדיפויות שלהם ומגדירים מחדש את השימוש בו, על מנת לקדם סוגים חדשים של ציפיות עסקיות ודפוסים חדשים של חוויית לקוח".

עוד העלה המחקר כי רק 20% מהארגונים מאמינים כיום כי הם נהנים מאסטרטגיית מובייל טובה ממתחריהם. עם זאת, 44% מאמינים כי בתוך שלוש שנים הם יקדימו את המתחרים האלה.

על פי המחקר, ארגונים מובילים בתחום המובייל מבצעים השקעות ניכרות בתחום אסטרטגיות BYOD (ר"ת Bring Your Own Device). 66% מהמובילים מאמצים את הגישה הזאת, לעומת 32% בקרב יתר הנשאלים. ארגונים מובילים נוטים יותר להציע את התמיכה הנדרשת על מנת להבטיח הצלחת תוכניות פעילות כאלה, ובכלל זה מדיניות מתועדת היטב ותמיכה של יחידות ה-IT.

עם זאת, המחקר קובע כי על מנת להבטיח תמיכה אפקטיבית בגישה הזאת, חייבים ארגונים לשקול תחילה מגוון תסריטי שימוש במובייל במסגרת הארגונית, דוגמת גישה לאפליקציות על מנת לשפר את השירות ללקוחות – ולא רק להסתפק בקביעה לגבי סוגי המכשירים בהם הם מתכוונים לתמוך.

על פי המחקר, האתגרים הניצבים בפני ארגונים המרחיבים את פעילותם בעולם המובייל, כוללים שילוב יישומים ניידים עם מערכות קיימות (54% מהארגונים), יישום פתרון אבטחה מקצה לקצה למכשירים ניידים וליישומים (53%), ותגובה לשינויים בטכנולוגיות במסגרת זמנים הגיונית (51%). ארגונים מובילים ביישום טכנולוגיות מובייל מצטיינים בשורת קטגוריות בעלות השפעה גבוהה, ובכלל זה שימוש בכלים אנליטיים, מהירות תגובה, שילוב מערכות ואבטחה.

המחקר נערך בקרב 600 בכירים בארגונים מ-29 מדינות ושמונה תחומי משק ותעשייה. לצד שאלות מקוונות, נערכו ראיונות אישיים לחלק מהמשתתפים על ידי אנשי מכון יבמ לערך עסקי (IBM institute for Business Value), ובשיתוף בית הספר לכלכלה של אוניברסיטת אוקספורד.

הבנקים חלוצים ביישום
השוואת התשובות שהתקבלו במחקר מאנשי תעשיית הבנקאות מול אלה המגיעות מתחומי משק אחרים, מעלה כי 51% מהבנקים מדווחים כבר על תמורה ניתנת למדידה להשקעותיהם בפתרונות מובייל – לעומת 34% בלבד בתעשיות אחרות. בולט במיוחד בתעשייה הבנקאית הוא השימוש ההולך וגדל בכלי מובייל לשיפור שיתוף הפעולה הפנים ארגוני, הצגת כלים לשימוש אנשי המכירות ואפשרויות גישה בשירות עצמי לכלים וליישומים המוצעים לעובדים.
עם זאת, הסקר קובע כי בכל הנוגע לגישת BYOD, חייבים עדיין הבנקים לשפר את דפוסי הפעילות שלהם: רק 37% מהבנקים מיישמים כלים כאלה, לעומת 66% מהארגונים המובילים במכלול תחומי התעשייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים