ארה"ב: בית משפט הורה לשירות החשאי לשחרר מסמכים בנוגע לפרשת ארון שוורץ

השופט הורה לשירות להעביר לעיתונאי מ-Wired אלפי מסמכים שקשורים לחייו של ארון שוורץ, ממייסדי הרשת החברתית רדיט וממפתחי ה-RSS ● על פי ההחלטה, השירות יעביר לעיתונאי את המסמכים שכבר אסף מיידית, ומסמכים נוספים שיאסוף - עד 5 באוגוסט ● שוורץ התאבד בתחילת השנה לאחר שנחשד, כי פרץ לאתר מאגרי המידע JSTOR ולמאגר של המכון הטכנולוגי במסצ'וסטס והוריד יותר מארבעה מיליון מאמרים, במטרה להפיצם

פרשת התאבדותו של ארון שוורץ, ממייסדי הרשת החברתית רדיט (Reddit) וממפתחי ה-RSS, ממשיכה להסתעף, לאחר שבית המשפט הורה לשירות החשאי של ארצות הברית לשחרר אלפי מסמכים שנוגעים לחייו.

השופט קולין קולאר-קוטלי מבית המשפט המחוזי בוושינגטון הוציא את הצו בעקבות תביעה של קווין פולסן, עורך באתר Wired, שפנה לשירות בבקשה לספק לו מסמך אודות חייו של שוורץ – וסורב. על פי הדיווח של פולסן לאחר ההחלטה, בית המשפט כתב, כי על השירות "להמציא לתובע מיד מסמכים שאספה עד כה וכן מסמכים כאלה שתאסוף בעתיד".

שוורץ נחשד ב-2011, כי פרץ למאגר של המכון הטכנולוגי במסצ'וסטס (MIT) ול-JSTOR – אתר מאגרי מידע המיועד למנויים בלבד, והוריד יותר מארבעה מיליון מאמרים, במטרה להפיצם ברבים. הרשויות הגישו נגדו כתב אישום והוא התאבד זמן קצר לפני תחילת המשפט, בו עלול היה לקבל עונש של עד 35 שנות מאסר. לכן, רבים ברשת העלו את החשד, כי התאבדותו קשורה למקרה.

יצוין, כי פולסן, שעבד עם שוורץ בעבר, אינו היחיד שהגיש לרשויות האמריקניות בקשה בעניין ונדחה. עם זאת, הוא הגיש בקשות שוב ושוב – ונדחה פעם אחר פעם. הרשויות אף לא הגישו תגובה לבית המשפט עד לתאריך שקבע השופט, 23 במאי, ולפני כשבוע הגישו לבית המשפט בקשה להאריך שוב את מועד הגשת התגובה, בטענה, כי נגלו להם מסמכים חדשים רק באחרונה. הפעם קבע השופט, כי השירות החשאי יגיש את המסמכים עד 5 באוגוסט, אולם עליו להמציא לפולסן את המסמכים שכבר אסף באופן מיידי.

פולסן הבטיח, כי הוא יפרסם את המסמכים. "תראו אותם כאן כשאקבל אותם", כתב בדיווח שפרסם לאחר ההחלטה ב-Wired.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים