מחקר: 6.5% מהיישומים החינמיים ב-Google Play נגועים ברוגלות פרסום

במחקר שערכה חברת האבטחה Lookout נמצאו רוגלות פרסום בכמעט 50 אלף יישומים ● החברה מציינת, כי עם כמות כזאת גדולה, אין פלא שיותר ממיליון משתמשי אנדרואיד בארצות הברית הורידו את התוכן הזה מבלי שהתכוונו לכך במהלך השנה האחרונה

רוגלות פרסום מתגנבות ומשתוללות במכשירי אנדרואיד (Android) – כך לפי נתונים שפרסמה חברת האבטחה Lookout. מהנתונים עולה, כי 6.5% מהתוכנות החינמיות בחנות Google Play מכילות רוגלות פרסום, כלומר – כמעט 50 אלף יישומים. חברת האבטחה מציינת, כי עם כמות כזאת גדולה, אין פלא שיותר ממיליון משתמשי אנדרואיד בארצות הברית הורידו את התוכן הזה מבלי שהתכוונו לכך במהלך השנה האחרונה.

Lookout מגדירה רוגלת פרסום כ-"תוכנה שמציגה פרסום מחוץ לחוויית היישום, אוספת מידע על פרטים מזהים אישיים או מבצעת פעולה לא צפויה בתגובה ללחיצה על המודעה".

הנזק, לדברי החברה, לא מתרחש רק בארצות הברית. Lookout מעריכה, כי לפחות 600 אלף משתמשים צרפתים הורידו את היישומים המזיקים, כמו גם 400 אלף גרמנים ו-200 אלף בריטים. אחוז היישומים האלה קפץ ב-5% בשנה האחרונה ונפוץ הרבה יותר בחנויות יישומים עצמאיות. גוגל מספקת הגנה כלשהי ב-Google Play שלה, אך נראה שהיא כלל לא מושלמת.

לפי חברת האבטחה, היישומים שהכי צפוי שיכילו רוגלת פרסום הם אלה שמסייעים למשתמשים לעשות התאמות אישיות במכשירים שלהם, כמו תמונות, טאפטים ורינגטונים – ש-26% מהם מכילים רוגלות פרסום.

החברה לא סיפקה נתונים בקשר ליישומי iOS, אבל הפיקוח הקפדן יותר של אפל (Apple) מבטיח שבחנות שלה יש פחות יישומים בעייתיים מעין אלה. Lookout אף לא בחנה את הנתונים בחנויות היישומים של בלקברי (Blackberr) וחלונות פון (Windows Phone).

רבים מהיישומים המוצעים כיום הם חינמיים, משום שהם כוללים בתוכם פרסום, שהוא חלק מכלכלת היישומים. ללא הפרסום, היישומים האלה לא היו ניתנים בחינם. לרוע המזל, רבות מרוגלות הפרסום שתולות ביישומים מעין אלה.

"פרסום שחורגת מגבולות הפרטיות של המשתמשים או משפיע בצורה שלילית על חוויית המשתמש יוצר בעייתיות לא רק בהיבט של פרטיות המשתמשים אלא גם בקרב קהילת המפתחים, שסומכים על הפרסום כמאפשר מוצרים חינמיים בשוק", ציינה Lookout.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים