מיקרוסופט ואורקל צפויות להכריז מחר על שותפות בתחום מיחשוב הענן

שתי החברות יכנסו מחר (ב') מסיבת עיתונאים בהשתתפות סטיב באלמר ומארק הארד ● על פי ההערכות, הן יודיעו בה על שיתוף פעולה גדול יותר מאשר פיבוטל - מיזם של EMC וחברת הבת שלה VMware בעולם מיחשוב הענן וה-Big Data ● השערה אחרת גורסת שאורקל תקדם באירוע את הגרסה החדשה של מסד הנתונים שלה, 12c, עליו הודיעה באוקטובר האחרון

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), סאטיה נאדלה, מנהל הענן של החברה (Azure), ומארק הארד, נשיא משותף באורקל (Oracle), יעמדו במרכזה של מסיבת עיתונאים שתתקיים מחר (ב'), יומיים לפני פתיחת כנס המפתחים של הענקית מרדמונד. ההערכות הן, כי שתי החברות צפויות להכריז באירוע על שיתוף פעולה בתחום מיחשוב הענן.

בשיחה עם משקיעים בעקבות התוצאות הכספיות המאכזבות של החברה אמר לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, כי השבוע צפויות הכרזות משמעותיות על שותפויות של החברה, ביניהן אחת עם Salesforce.com. הוא ציין, כי "נכריז על שותפויות טכנולוגיות עם חברות התוכנה כשירות (SaaS) וחברות התשתית בענן – הגדולות והחשובות ביותר".

אנליסטים ניסו לנבא בסוף השבוע במה תעסוק מסיבת העיתונאים. אחת ההשערות היא שאורקל מתחילה לקדם את הגרסה החדשה של מסד הנתונים שלה, 12c, עליו הודיעה באוקטובר האחרון, ושאליסון הבטיח שחברות ישתמשו בו למשך שנים רבות. טכנולוגיית מסד הנתונים 12c כוללת יכולות in-memory, שנשמעות דומות להפליא לאלה של המתחרים, SAP HANA. עוד ציינו משקיפים בתעשייה את האפשרות לפיה שתי החברות מתכננות יוזמה גדולה יותר, כמענה לפיבוטל (Pivotal), מיזם של EMC וחברת הבת שלה VMware בעולם מיחשוב הענן וה-Big Data, שג'נרל אלקטריק (General Electric) שותפה ומושקעת בו. לא ברור אם היוזמה של אורקל ומיקרוסופט, אם תהיה כזו, תוקם כחברה נפרדת, כמו במקרה של פיבוטל.

מנגד, יש את הזווית של סאפ (SAP), שפועלת בצמוד עם Amazon Web Services. משקיפים ציינו שאורקל יכולה למצוא במיקרוסופט כשותפה שלה לעולמות Big Data ומיחשוב in-memory, ולתת מענה לתחום מול יריבתה המרה, סאפ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים