עודד סלומי, מנכ"ל ויזה אירופה בישראל: "עד סוף השנה יונהג בארץ תשלום בכרטיסי אשראי ללא מגע אדם"

"הלקוחות הישראליים יוכלו בקרוב להשתמש בטכנולוגיית Pay wave, שמאפשרת שימוש בכרטיסי אשראי בעמדות מכירה שונות על ידי הצגתם מול ממשק מיוחד מבלי הצורך בהעברתם בשום מערכת", אמר סלומי בראיון לאנשים ומחשבים ● הוא ציין שהטכנולוגיה נכנסה לשימוש במספר מדינות באירופה וזוכה לפופולריות רבה בבריטניה ובפולין

"עד סוף השנה יתחילו בישראל לשלם באמצעות טכנולוגיית Pay wave, שמאפשרת שימוש בכרטיסי אשראי בעמדות מכירה שונות על ידי הצגתן מול ממשק מיוחד מבלי הצורך בהעברתם בשום מערכת", כך אמר עודד סלומי, מנכ"ל הסניף הישראלי של ויזה (Visa) אירופה, בראיון לאנשים ומחשבים. לדברי סלומי, השימוש בכרטיסי אשראי חכמים ללא מגע יד אדם תופס תאוצה אדירה ברחבי העולם והוא מהווה, למעשה, את הגשר לשימוש בטכנולוגיות דומות, של NFC, ולתשלום באמצעות הסלולר.

סלומי ציין, כי ההכנות לקראת המעבר של השוק הישראלי לשימוש בכרטיסי אשראי חכמים מסוג זה נמצאות כרגע בעיצומן. "אנחנו עובדים במרץ עם השותפים האסטרטגיים שלנו, החברות שמנפיקות כרטיסי אשראי וכרטיסים אחרים, כדי להכין את התשתית לקראת מהפכת התשלומים שתגיע סוף סוף גם לישראל", אמר, אולם לא פירט מעבר לכך.

כרטיס האשראי החדש מצויד בשבב מיוחד ובאנטנה זעירה. כל מה שצריך הלקוח לעשות הוא לכוון את הכרטיס אל מול המשדר, אפילו מבלי להוציא אותו מהארנק, ולבצע את התשלומים בכל קנייה. לדברי סלומי, "היתרון הגדול של טכנולוגיה זו הוא שהיא יכולה להתבסס על תשתיות של מערכות NFC שמאפשרות ללקוחות לשלם באמצעות הסלולר. בכך אנחנו מתגברים על אחד המחסומים היותר בעייתיים אצל הקמעונאים, השקעה בתשתיות חדשות לטכנולוגיות של m-Pay, שצצות בכל יום. למעשה, כרטיסי האשראי החדשים סוללים את הדרך לכל אותם טרנדים שקשורים בתשלום באמצעות הסלולר, כאשר ה-NFC היא הטכנולוגיה היותר מקובלת כיום".

דו"ח שפרסמה ויזה אירופה באחרונה מראה, כי חל גידול משמעותי בתשלומים באמצעות כרטיסי אשראי ללא מגע יד אדם. על פי הדו"ח, יותר ממיליארד אירו שולמו עד כה ברחבי אירופה באמצעות כרטיסים אלה. עד סוף השנה צפוים אזרחי אירופה לבצע באמצעותם עסקות בשווי של 52 מיליון אירו.

סלומי אמר שבמספר מדינות ביבשת, קצב החדירה של כרטיסים אלה בהן הדהים אפילו את הנהלת החברה. "בריטניה בהחלט מובילה בשימוש כרטיסי תשלום חכמים ללא מגע", ציין. "אחד המקומות הראשונים שבהם הנהגנו את השירות הזה הוא התחבורה הציבורית של לונדון, באוטובוסים האדומים המפורסמים. בתוך כמה חודשים זה הפך ללהיט – הן מצד הנוסעים, דבר שהוא לא טריוויאלי בכלל, והן מצד מפעילי התחבורה הציבורית".

"מדינה נוספת שהייתה בה חדירה מהירה של כרטיסי האשראי האלה היא פולין", ציין. "שם דילגנו על דור שלם והטמענו את הטכנולוגיה החדישה ביותר, שמאפשרת גם מעבר לשימוש במובייל".

לדבריו, שתי סיבות עיקריות משכנעות בעלי עסקים ומפעילי שירותים להיכנס לעולם הזה: "צמצום משמעותי בהיקף המזומנים בעסקות שעד כה לא היה נהוג לשלם בהן באשראי, כמו תחבורה ציבורית, ושירות טוב יותר ללקוח, קיצור משמעותי של המתנה בתורים ומניעת עיכובים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עודד

    למה צריך כרטיס ? אפשר להשתמש בסמארטפון ....

אירועים קרובים