קבוצת מפתחים שפרשה מנוקיה הציגה טלפון חכם ראשון

המפתחים שפרשו היו מופקדים על מערכת ההפעלה MeeGo, אותה ביטלה נוקיה ב-2011, בעקבות ההחלטה לעבור למערכת ההפעלה חלונות מובייל של מיקרוסופט ● הם הקימו את חברת Jolla והשיקו את המכשיר במטרה להוכיח שההחלטה של נוקיה הייתה שגויה ● מערכת ההפעלה של המכשיר, Sailfish, מבוססת על MeeGo, ומצפה לה תחרות קשה מול אנדרואיד ו-iOS, ששולטות יחדיו ביד רמה בשוק, עם נתח של 92%

קבוצת מפתחים שפרשו מנוקיה (Nokia) הציגו טלפון חכם ראשון משלהם, בניסיון להוכיח שההחלטה של החברה הפינית לעבור לחלונות מובייל (Windows Mobile) הייתה שגויה. המפתחים שפרשו היו מופקדים על מערכת ההפעלה MeeGo, אותה ביטלה נוקיה ב-2011, בעקבות ההחלטה לעבור למערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft).

המפתחים שפרשו מנוקיה, 70 במספר, הקימו את חברת Jolla בהשקעת הון-סיכון של 11 מיליון יורו בלבד. החברה תיאלץ להתמודד בשוק קשה שבו, על פי נתונים של IDC, נהנות מערכות אנדרואיד (Android) ו-iOS יחדיו מנתח כולל של 92%, חלונות פון (Windows Phone) ובלקברי (Blackberry) מפגרות הרבה מאחור עם כ-3% לכל אחת ואילו מערכות "בוטיק" כמו אובונטו (Ubuntu) נאלצות להסתפק בפירורים שנותרו.

יושב ראש Jolla, אנטי סאארניו, טען שהפתיחות של החברה, שמאפשרת למשתמשים להוריד יישומי אנדרואיד, תבדל אותה מהמתחרות. לדבריו, הדומיננטיות של אנדרואיד ו-iOS – כאמור, שתי מערכות ההפעלה המובילות – אינה בהכרח נצחית. "בטווח הארוך, אם מישהו יציג רעיונות חדשים ורעננים, עשויים לחול שינויים בשוק", אמר.

המכשיר החדש של Jolla מצויד במערכת ההפעלה Sailfish, שמבוססת על MeeGo, ותומך ביישומי אנדרואיד – בניגוד למכשירים של נוקיה, למשל. הוא כולל צג בגודל 4.5 אינץ' ומצלמה של שמונה מגה-פיקסל. המכשיר אף תומך ברשתות מדור רביעי, בחלק מהשווקים. על פי החברה, מכירתו תחל ברבעון האחרון של השנה ומחירו יעמוד על 399 יורו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הם לא יצליחו

    הם פשוט לא החברות הגדולות

אירועים קרובים