אוטליני הודה: אינטל החמיצה הזדמנות לייצר מעבדים למכשירי iPhone

אפל פנתה לאינטל בעבר והציעה לה לייצר את המעבדים למכשירי ה-iPhone מהדור הראשון - כך הודה פול אוטליני, מנכ"ל החברה ● עם זאת, לדבריו, באותה העת לא נראה היה שיש לכך הצדקה כלכלית - וכך החמיצה אינטל הזדמנות לחדור בענק לשוק המכשירים הניידים

אינטל (Intel) היא כיום חברה בשווי של 53 מיליארד דולרים שמשוועת לפעילות משמעותית יותר בתחום המכשירים הניידים, אך כעת מתברר שלפני מספר שנים הניח המנכ"ל שלה, פול אוטליני, לביצת הזהב לחמוק מבין אצבעותיו.

בראיון שהעניק ל-The Atlantic לקראת פרישתו מתפקיד מנכ"ל אינטל הודה אוטליני, כי מנהלי אפל (Apple) פנו לענקית השבבים, שייצרה כבר מעבדים עבור מחשבי Mac, במהלך הפיתוח של מכשירי iPhone מהדור הראשון והציעו לה לייצר את המעבדים גם עבורם. אולם, מנהלי אינטל, שלא צפו את ההצלחה העצומה לה יזכו הטלפונים החכמים – אשר מכרסמים כיום, ביחד עם מחשבי הלוח, גם במכירות של מחשבי ה-PC – סברו שאין לכך הצדקה כלכלית.

"אפשר לומר שלא זכינו בהצעה או שהנחנו לה לחמוק לחברה אחרת, תלוי איך מסתכלים על זה", אמר אוטליני. "צריך לזכור שזה היה בתקופה שקדמה להשקה של מכשירי ה-iPhone ואף אחד לא ידע עדיין במה מדובר".

מנהלי אפל היו מעוניינים בשבב מסוים והבהירו, כי יהיו מוכנים לשלם סכום מסוים, ולא יותר. "המחיר היה נמוך מהעלויות שצפינו", ציין אוטליני. "לא הסכמנו לכך. הערכנו שהכמויות לא יהיו גדולות. במבט לאחור, תחזית העלויות הייתה שגויה והכמויות היו גדולות מאות מונים מכפי שמישהו יכול היה להעלות על דעתו".

כיום משוועים באינטל לדריסת רגל בזירה הלוהטת של המכשירים הניידים, בה שולטים מעבדי ה-ARM, שצריכת החשמל שלהם נחשבה נמוכה בהרבה מזו של מעבדי אינטל והם מיוצרים על ידי חברות כמו סמסונג (Samsung), קוואלקום (Qualcomm), אפל ו-Nvidia. אינטל הציגה חידושים בפלטפורמת Atom, המבוססת על ארכיטקטורת x86 ומציעה צריכת חשמל נמוכה יותר, אך עד כה, רק טלפונים חכמים מעטים צוידו במעבדים אלה ואף לא אחד מהם נמכר בארצות הברית.

במסיבת עיתונאים שנערכה בתחילת השנה ציין דדי פרלמוטר, סגן נשיא בכיר, מנכ"ל Intel Architecture Group  ומנהל המוצרים הראשי של אינטל, ש-"אנחנו מנסים לשבור את המיתוס לפיו מעבדי ARM יכולים לעשות דברים שמעבדי אינטל אינם יכולים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים