יעקב פרי, שר המדע: "הקיצוץ בסמכויות ובתקציבים של משרד המדע לא יימשך"

"משרד המדע סבל במשך שנים מקיצוצים לא מבוטלים וזה לא יימשך כך", אמר השר פרי בדיון שנערך בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת על פעילות המשרד, על רקע הגזירות התקציביות של שר האוצר וכוונתו לקצץ במשרדים ממשלתיים ● ח"כ משה גפני, יושב הראש החדש של הוועדה, אמר ש-"נראה שאין בישראל יד מכוונת שאמונה על מכלול הרכיבים שמרכיבים את התמונה המלאה"

"במשך שנים לקחו ממשרד המדע סמכויות ותקציבים לא מבוטלים, כאשר נכון להיום, תקציבו של המשרד עומד על 92 מיליון שקלים. זה לא יימשך כך", אמר שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי, בדיון שנערך אתמול (ג') בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת על פעילות המשרד. דבריו של השר פרי נאמרו על רקע גזירות התקציב, שבמסגרתן מתכוון ראש מפלגתו, שר האוצר, יאיר לפיד, לקצץ גם במשרדים ממשלתיים.

יושב הראש החדש של הוועדה, ח"כ משה גפני, התייחס אף הוא לנושא ואמר, כי "לאורך השנים מדינת ישראל קיצצה באופן עקבי בתקציבים שהופנו למחקר ופיתוח. בכלל זה, נראה שאין בישראל יד מכוונת שאמונה על מכלול הרכיבים שמרכיבים את התמונה המלאה".

בין המשתתפים בדיון היה יושב ראש המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח ויושב ראש סוכנות החלל הישראלית, אלוף (מיל) פרופ' יצחק בן ישראל. הוא הדגיש ש-"אמנם, בישראל משקיעים באופן יחסי הכי הרבה כסף במחקר ופיתוח ביחס לעולם, אולם מרבית הסכום מגיע מהגזר העסקי או הצבאי. הממשלה משקיעה במו"פ האזרחי רק 15% לערך מהסך הכולל".

בהמשך הדיון עלה נושא ההון האנושי. השר פרי אמר בהקשר זה, כי "מדובר במשאב המרכזי והחשוב ביותר של מדינת ישראל, אם בהיי-טק ואם באקדמיה. זה המפתח לאיתנות וצמיחה כלכלית של המדינה". לדבריו, "כל השקעה במדע מחזירה את עצמה בהמשך בריבית דריבית".

הדיון שנערך אתמול בוועדת המדע והטכנולוגיה הוא הראשון שאותו ניהל יושב הראש החדש של הוועדה, ח"כ גפני. הוא אמר ש-"מהיום, למדע ולטכנולוגיה בישראל יש סנגור בכנסת" וציין ש-"במקביל לההתפתחות הטכנולוגית, חייבים לתת את הדעת לכך שאנשים מאבדים את פרטיותם".

ח"כ יריב לוין בירך את יושב הראש החדש ואמר, כי "קידום המדע נשען בראש ובראשונה על תקציבים. לפיכך, העובדה שח"כ גפני היה יושב ראש ועדת הכספים של הכנסת היא בגדר יתרון משמעותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים