מחקר: המתקפות הקיברנטיות גדלות בכמות ובתחכום – מתמקדות בחברות IT

חוקרים מפייראיי בדקו 12 מיליון מתקפות שבוצעו על מחשבים שמותקנת בהם הפלטפורמה של החברה וגילו ש-89% מהן היו מתקפות מתמשכות וממוקדות ● הן בוצעו מ-184 מדינות – 41% יותר מאשר הנתון שנאסף ב-2010, שעמד על 130 מדינות ● לדברי החוקרים, "מדובר במגיפה עולמית של הזן החדש של מתקפות סייבר מתקדמות"

חברות IT והיי-טק הן בין המותקפות בתדירות הגבוהה ביותר על ידי האקרים – כך עולה ממחקר חדש. ככלל, הנתונים מעלים שמספר המתקפות הקיברנטיות והאיכות שלהן נמצאים בעלייה.

המחקר בוצע על ידי פייראיי (FireEye), שמיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן. החוקרים בדקו 12 מיליון מתקפות שהנתונים אודותיהן נאספו מאלפי מחשבי משתמשים בהם הוטמעה הפלטפורמה של החברה. 89% מהמתקפות שנחקרו היו מסוג APT (מתקפות מתמשכות וממוקדות) שקשורות לכלים שפותחו והופצו על ידי קבוצות האקרים סיניות.

הדו"ח מצא 184 מדינות ששימשו בסיס לפעילות התקיפה או שהיו בהן שרתי פיקוד ובקרה (CnC). מדובר בגידול של 41% לעומת 2010, אז נמצאו שרתים ב-130 מדינות. רוב המדינות מהן התבצעה הפעילות הן מאסיה וממזרח אירופה.

המתקפות שנחקרו משתמשות בשרתי פיקוד ובקרה כדי לשמור על תקשורת עם המחשבים הנגועים, כך שהתוקפים יכולים להוריד או לשנות את הנוזקות כדי למנוע זיהוי שלהן, לחלץ נתונים או להרחיב את המתקפות בתוך הארגונים.

לדברי דייוויד דה-וולט, מנכ"ל פייראיי, "מנעד האיומים התרחב ואיומי הסייבר משתנים ומשתכללים. מצב זה מאפשר לפושעי הסייבר להתחמק בקלות מאיתור ולהיכנס ליותר ארגונים ויותר גדולים. מדובר במגיפה עולמית של הזן החדש של מתקפות סייבר מתקדמות".

מתעניינים באבטחת מידע? הירשמו לכנס Cyber Defence של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים