כלמוביל פיתחה יישום סלולר לניהול עבודת המוסך – הראשון מסוג בשוק הרכב והמוסכים הישראלי

היישום הוטמע במוסך היבואן של החברה ומהווה ממשק קדמי למערכת ה-ERP שלו ● הוא פותח באמצעות כלי וורקלייט של יבמ ● על מנת לאסוף מידע בזמן אמת נפרשו על רצפת העבודה מסכי מגע מותאמים לסביבה תעשייתית, שמאפשרים קליטת נתונים, מסכי LCD גדולים שמדווחים על ביצועי העובדים ובצד השני - מידע מעודכן ללקוחות ● עלות הפרויקט נאמדת בעשרות אלפי שקלים

קבוצת כלמוביל העלתה לאוויר באחרונה יישום סלולרי לניהול ולמעקב אחר העבודה במוסך היבואן. הפרויקט ארך חצי שנה. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עמד על עשרות אלפי שקלים.

היישום משמש עשרות מנהלי עבודה במוסכי החברה. אנשי הפיתוח של כלמוביל קיבלו תמיכה מאנשי רילקומרס ומהסטודיו לעיצוב תעשייתי בלנדר, שסייע בפיתוח סביבה ויזואלית נוחה לשימוש וקלה להתמצאות. הפיתוח נעשה בעזרת כלי וורקלייט של יבמ (IBM).

מדובר ביישום הראשון מסוגו בשוק הרכב והמוסכים הישראלי, והוא מהווה למעשה ממשק קדמי למערכת ה-ERP שבחברה, מתוצרת סאפ (SAP). מערכת זו פועלת בכלמוביל מזה יותר משלוש שנים.

מנהלי המחלקות במוסך, שהיישום מותקן בטלפונים הסלולריים שלהם, יכולים לקבל באמצעותו נתונים על כלי הרכב שהגיעו לטיפול במחלקה, התקדמות הטיפול בהם ואירועים מיוחדים המצריכים תשומת לב, כמו גם את הקצאת המכונאים לעבודה על כלי הרכב.

על מנת לאסוף מידע בזמן אמת נפרשו על רצפת העבודה של המוסך מסכי מגע מותאמים לסביבה תעשייתית, שמאפשרים קליטת נתונים. מסכי LCD גדולים הפזורים ברצפת העבודה מציגים דיווחים על ביצועי העובדים ועמידתם במדדים שונים. אותם נתונים המגיעים מהמערכת, מוצגים גם בחדר ההמתנה ללקוחות. בצד השני של המערכת מסופק ללקוחות מידע מעודכן לגבי מצב הטיפול ברכב.

לדברי גיל כץ, סמנכ"ל טכנולוגיות עסקיות בקבוצת כלמוביל, "הפרויקט נולד לאחר שהתברר הצורך לסייע לאנשי השטח בביצוע הפעילות השוטפת. מכונאים, ראשי צוותים ומנהלי מחלקות שרוכזו לצוות חשיבה ביקשו להנגיש את המידע, שממילא כבר מצוי במערכות ה-IT, לאנשים שצריכים אותו – באופן, בזמן ובמקום בו הוא נדרש".

הוא ציין, כי "הבנו שהפתרון מצוי ביישום לטלפונים חכמים. היה לנו ברור שמדובר בפתרון ברמת מורכבות גבוהה מבעבר ושאנחנו זקוקים לכלי שייתן מענה לחלקים רבים ככל האפשר של אתגר זה".

לצורך זה נבחרה, כאמור, סביבת הפיתוח והיישום של וורקלייט – חברה ישראלית שנרכשה על ידי יבמ ופועלת בתחום הפיתוח בסביבה ניידת. המערכת יודעת להציג בפני כל עובד את המידע הדרוש לו בנקודת זמן נתונה, במינימום הקשות ובאמצעים גרפיים.

קבוצת כלמוביל היא יבואנית של מכוניות פרטיות, מסחריות, משאיות ואוטובוסים, ומייצגת בלעדית את היצרניות מרצדס בנץ (Mercedes Benz), סמארט (Smart), מיצובישי מוטורס (Mitsubishi Motors) ויונדאי מוטור (Hyundai Motor). הקבוצה מונה כ-800 עובדים באתריה השונים ומפעילה 87 מרכזי שירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים