בועז דולב, לשעבר מנהל מימשל זמין: "צה"ל לא מוכן למתקפות סייבר וגם מערכות הממשלה לא מוגנות"

"כדי להתמודד עם הבעיה בצורה הטובה ביותר, על הצבא קודם כל להכיר בחוסר המוכנות שלו", אמר דולב, כיום מנכ"ל Clearsky ● הוא הגיב בכך לדברי ראש אגף התיקשוב בצה"ל, שאמר שצה"ל ערוך למתקפות קיברנטיות "בצורה סבירה" ● לדברי דולב, "צה"ל שבוי בקונספציה מסוכנת לפיה יש לו יכולת סבירה להגן על המערכות שלו - והיא עלולה להביא לכך שביום פקודה, לא יעמוד לרשותו נשק מתקדם להגנה על ישראל" ● דולב הזהיר שמצב דומה קיים במערכות הליבה של הממשלה וקרא להחליף את כולן

בועז דולב, מנכ"ל ClearSky. צילום: קובי קנטור

"צה"ל עדיין לא מוכן למתקפות סייבר. גם אם הצבא הקים חמ"ל סייבר, הוא עדיין נמצא בתחילת הדרך. כדי להתמודד עם הבעיה בצורה הטובה ביותר, צה"ל צריך להכיר קודם כל בעובדת הייסוד הזאת", כך אמר בועז דולב, לשעבר ראש מימשל זמין וכיום מנכ"ל חברת Clearsky, בראיון לאנשים ומחשבים. דולב אמר את הדברים לאחר שראש אגף התיקשוב בצה"ל, אלוף עוזי מוסקוביץ', אמר שהצבא ערוך למתקפות קיברנטיות בצורה סבירה.

לדבריו, "צה"ל שבוי בקונספציה מסוכנת לפיה יש לו יכולת סבירה להגן על המערכות שלו. נקודת המוצא הזו עלולה להביא לכך שביום פקודה, לא יעמוד לרשות הצבא כלי נשק מתקדם להגנה על ישראל".

הוא ציין, כי "אין כיום רשת שלא ניתן לפרוץ אותה ואליה, בארץ ובעולם. זו צריכה להיות נקודת המוצא של כל איש IT – בחברות פרטיות, בממשלה ובמערכת הביטחון, כולל בצה"ל".

דולב התייחס לדו"ח של הצבא האמריקני שהתפרסם אתמול (ד'), שמזהיר מפני שיתוקו במקרה של מלחמת סייבר, עד כדי כך שקיים חשש שבמקרה שכזה ישוגרו טילים בליסטיים בעלי ראשי נפץ גרעיניים מתוך ארצות הברית אל ארצות הברית.

"אחת ממסקנות הדו"ח היא שיש לבודד ולנתק לחלוטין עשרות מטוסי קרב ואת אפשרות ההפצצה מרשתות התקשורת של חיל האוויר האמריקני, על מנת שתהיה לו שרידות בסיסית שתאפשר לו לפעול גם אם אירעה השתלטות על הרשתות המבצעיות של החיל", אמר.

בהמשך התייחס דולב גם למצב ההגנה מפני מתקפות סייבר בממשלה ואמר, כי הוא מביע "תמיכה ב-100%" בדבריו של אבי וייסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי, לפיהם קיים פער ענק בין ההגנה האופטימלית על ליבת המידע של הממשלה למצב בפועל. לדבריו, לא ברור האם ניתן יהיה לגשר על הפער הזה. "צריך להחליף את כל מחשבי הממשלה על מנת לייצר בסיס ראשון לאפשרות להגן על ליבת המידע שלה", המליץ.

הוא סיכם באמרו, כי "כל אמירה לגבי יכולות בתחום ההגנה צריכה להיאמר עם שלושה סימני אזהרה".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יאיר דור

    אין להתפלא על דבריו של דולב...עם מפקד ממר"ם כמו מפקד ממר"ם היוצא שלא טרח להיות נוכח ביחידה ולפקח שדברים מתנהלים כסדרם.

  2. יוסי

    חוצפה ישראלית ידועה, גם להתפרנס מהממשל, בועז דולב יועץ לנבק ישראל, גם להיות עד לפני 3 שני אחראי על מה שהוא מתלונן עליו היום, וגם לנסות לעשות קופה , כי לבועז דולב יש חברת ייעוץ . פשוט אין בושה !!!

  3. דוד

    חוצפה ישראלית ידועה, גם להתפרנס מהממשל, בועז דולב יועץ לנבק ישראל, גם להיות עד לפני 3 שני אחראי על מה שהוא מתלונן עליו היום, וגם לנסות לעשות קופה , כי לבועז דולב יש חברת ייעוץ . פשוט אין בושה !!!

  4. חץ בן חמו

    בועז צודק לחלוטין, ואם הפורצים לחו"ל היו רואים את השרתים שנמצאים בתהיל"ה, הם היו פורצים בצחוק. כשאחד כמו משה הלמו הדגים את הפאקים בנט המשפט או בשרת הממשלתי - המשטרה נכנסה בו במקום להודות בפאקים ומיד לתקן אותם. נכון, השרתים בתהיל"ה יכולים לעמוד בהתקפת DDoS, אבל יש עוד 1001 דרכים גם בלי DDoS להיכנס ולבצע נזק, וכל יום שזה לא קורה, אפשר להחשיב אותו פשוט כ-נס.

אירועים קרובים