מוזילה תציג בברצלונה את הטלפונים הראשונים שמבוססים על מערכת ההפעלה שלה

המערכת החדשה, FirefoxOS, מבוססת על הדפדפן של החברה, מיועדת לטלפונים זולים ומקדמת את השימוש ב-HTML 5 לכתיבת יישומים ואתרים ● אלקטל ו-ZTE יציגו בתערוכה מכשירים שכוללים את מערכת ההפעלה החדשה, ותצטרפנה בכך לחברות סלולר רבות שישווקו את המכשירים, בהן LG, הוואווי וטלפוניקה

הקץ לבדידות. מוזילה

מוזילה (Mozilla) תציג בתערוכת הסלולר העולמית MWC 2013, שתיפתח היום (ב') בברצלונה, את הטלפונים הראשונים שמבוססים על מערכת ההפעלה שלה, FirefoxOS. בדומה ל-ChromeOs, מערכת ההפעלה של גוגל (Google), ה-FirefoxOS היא, למעשה, הדפדפן הידוע של מוזילה. המערכת מיועדת לטלפונים זולים ומקדמת את השימוש ב-HTML 5 ובקוד פתוח לכתיבת יישומים ואתרים.

המכשירים מבוססי מערכת ההפעלה החדשה שיוצגו בתערוכה הם One Touch Fire של אלקטל (Alcatel) ו-Open של ZTE. שני המכשירים מאוד דומים זה לזה וכוללים מעבד Snapdragon של קוואלקום (Qualcomm) במהירות 1 ג'יגה-הרץ. גודל המסך שלהם הוא 3.5 אינץ' ויש להם זיכרון RAM של 256 מגה-בייט, כמו גם מצלמת 3.2 מגה פיקסל. בנוסף, הם כוללים איחסון באמצעות כרטיס microSD ותמיכה בדור 3, ב-Wi-Fi וב-GPS.

חברות נוספות שצפויות להשיק בקרוב מכשירים מבוססי FirefoxOS הן LG והוואווי (Huwawi), והן צפויות להציע אותם למכירה ברחבי העולם. טלפוניקה (Telefónica), שתמכה במערכת ההפעלה החדשה מיום הכרזתה, חזרה והודיעה אמש שהיא מאמצת את מערכת ההפעלה החדשה באופן מיידי ושתתחיל בחודשים הקרובים למכור טלפונים המבוססים עליה בברזיל, קולומביה, ספרד וונצואלה. מאז ההודעה של טלפוניקה, מוזילה זוכה לתמיכה של 18 מפעילות סלולר בינלאומיות, שאמורות לשווק את המכשירים המדוברים במדינות במזרח אירופה, בהן פולין, הונגריה וסרביה.

כך או כך, מערכת ההפעלה הטרייה נכנסת לשוק מאוד צפוף והמבחן הגדול שלה הוא האם יהיו קיימים עבורה מספיק יישומים, מעבר ליישומים שנמצאים בכל טלפון חכם, שיצליחו למשוך משתמשים. לפי מוזילה, ניתן כבר להשתמש ביישומי HTML 5 שנכתבו, ולכן היא לא צריכה לבנות אקו-סיסטמה מיוחדת עבור FirefoxOS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים