תאגידי הענק האמריקניים תומכים בקביעת תקנים פדרליים להגנה ממתקפות קיברנטיות – רק מרצון

התאגידים השיבו לסקר שערך סנאטור אמריקני שמקדם הליכי חקיקה בתחום והשיבו, כי הם תומכים בה כל עוד היא תהיה התנדבותית בלבד ולא תכלול התערבות פדרלית ● הם חוששים שאם תהיה התערבות כזו, התקנים יהפכו לחובה ויהיו בלתי גמישים או כפולים ● הסנאטור ניסה להעלות הצעת חוק דומה בשנה שעברה - ונכשל

ה-FBI מחלק מיליונים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מאות תאגידי ענק אמריקניים תומכים בקביעת תקנים פדרליים להגנה מפני מתקפות קיברנטיות, אולם כל עוד זו תיעשה בהתנדבות ולא תוך התערבות פדרלית – כך עולה מסקר שערך סנאטור שמקדם חקיקה בתחום.

בספטמבר האחרון שלח ג'יי רוקפלר, סנאטור דמוקרטי ממערב וירג'יניה, מכתבים ל-500 חברות פורצ'ן (Fortune 500) ובו שאל את המנכ"לים לדעתם בנושא. זאת, לאחר שהחליט לחדש הליכי חקיקה בתחום שקיים בשנה שעברה – שאז נכשל בהם.

300 מנכ"לים של חברות ממגוון תחומי תעשייה השיבו לו וכתבו, כי הם תומכים ביצירת תקני הגנה לעולם הקיברנטי, כל עוד מימושם ייעשה מרצון ולא בחקיקה. ועדת הסנאט למסחר, מדע והתחבורה, שרוקפלר חבר בה, פרסמה אתמול (ד') את ממצאי הסקר.

הגנה טובה יותר מפני איומי סייבר תפסה משנה חשיבות בוושינגטון עם הופעות תקשורתיות של בכירים בממשל, שהזהירו בחודשים האחרונים מפני ההשפעות ההרסניות של מתקפות סייבר. הם ציינו שמתקפות שכאלה עלולות לערער על קיומן של תשתית לאומיות קריטיות, שלרוב נמצאות בארצות הברית בבעלות פרטית.

הסקר משקף את העניין הגובר בהגנה טובה יותר על רשתות מיחשוב, מחשבים ומידע מפני מתקפות קיברנטיות. עולה ממנו, כי המנכ"לים תומכים תמיכה רחבה במאמץ לחוקק חוקי הגנה מפני התקפות קיברנטיות ותומכים בשיתוף פעולה עם הממשל הפדרלי בתחום. עם זאת, הם חוששים שהתקנים הללו יהפכו לחובה ויהיו בלתי גמישים או כפולים.

"החששות שהועלו בדבר החקיקה לא היו לגבי השאלה האם לממשל צריך להיות תפקיד ביחס לאבטחת מידע קיברנטית, אלא לגבי מהות ההשפעה שתהיה לו על חברות שיצטרכו לענות לאתגרי האיום הקיברנטי", נכתב בדו"ח הסקר. חששות דומים סייעו לטרפד את מאמציו של רוקפלר בשנה שעברה. זאת, על אף שהצעת החוק שלו הציעה מערכת של כללים שתיושם באופן התנדבותי ולא כחוקה. מי שסייעה באופן משמעותי בהתנגדות לחוק הייתה השדולה העסקית של לשכת המסחר האמריקנית. הדו"ח שפורסם אתמול נועד לקרב את עמדות מנכ"לי התאגידים עם אלה של לשכת המסחר.

אן בושסן, סגנית נשיא לאבטחה והיערכות חירום לאומית בלשכת המסחר האמריקנית, שבה והביעה את התנגדותה לחוק. "תקנים וולונטריים נשמעים נהדרים בתיאוריה, אבל השטן מצוי בפרטים", אמרה. "לא משנה אם תוכנית האבטחה הקיברנטית תתויג כ-'התנדבותית' או כ-'רגולציה'. המשמעות המעשית היא שלפקידי הממשלה תהיה המילה האחרונה בנושאי תקנים ושיטות העבודה שהתעשייה חייבת לאמץ. לכך הלשכה מתנגדת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים