שלמה וקס, איגוד תעשיות האלקטרוניקה: "על ישראל לשנות את הדרך כדי שההיי-טק ישרוד"

"קטר הצמיחה של המשק, שמוביל את כלכלת ישראל עם אחריות ישירה לכ-50% מהייצוא התעשייתי, הולך ונעצר במעלה הדרך; חמור מכך, הוא מתחיל להידרדר", אמר וקס, מנכ"ל האיגוד ● לדבריו, "כולנו נצא נפסדים באם לא ננקוט באופן מיידי בצעדים לאומיים שיעזרו לתעשייה זו להמשיך ולטפס לפסגות חדשות" ● הוא קרא "למצוא את האיזון הנכון בין אקזיטים להקמת חברות אמיתיות"

"מדינת ישראל חייבת לשנות במהירות את המצפן הלאומי שלה אם היא רוצה שתעשיית ההיי-טק תשרוד", כך אמר שלמה וקס, מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. לדבריו, "קטר הצמיחה של המשק, שמוביל את כלכלת ישראל עם אחריות ישירה לכ-50% מהייצוא התעשייתי, הולך ונעצר במעלה הדרך. חמור מכך, הוא מתחיל להידרדר"

וקס דיבר בפתח הכנס השנתי של תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך היום (ה') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לכנס הגיעו יותר מ-900 משתתפים והנחה אותו פלי הנמר, נשיא אנשים ומחשבים.

לדברי וקס, האיגוד וגורמים נוספים במשק יוזמים מהלך לגיבוש פורום חירום לאומי, לאחר הבחירות, בראשותו של ראש הממשלה הבא ומנכ"ל משרדו. הוא אמר, כי מטרת הפורום היא להביא למציאת פתרונות אפקטיביים לחיזוק הענף והבאתו לרמה של 50 מיליארד דולרים בשנה.

"תעשיית ההיי-טק הישראלית היא זו שהזניקה את כלכלת ישראל והביאה את התל"ג לנפש ליותר מ-30 אלף דולרים בשנה", הוסיף. "כולנו נצא נפסדים באם לא ננקוט באופן מיידי בצעדים לאומיים שיעזרו לתעשייה זו להמשיך ולטפס לפסגות חדשות".

"אנחנו מלאי גאווה בכל פעם שחברה ישראלית נמכרת לחברה בינלאומית, אולם יש לזכור שסטארט-אפים מעסיקים רק קומץ קטן של יזמים, אנשי פיתוח ומשקיעים", ציין וקס. "הם לא מעסיקים מספר גדול של מהנדסים, הנדסאים וטכנאים, אנשי שיווק, רכש וגם לא בני 45 פלוס ואחרים. רובם לא קמים במטרה ליצור תעשייה גדולה. תעשיית ההיי-טק המקומית יכולה להתקיים רק באמצעות הקמת חברות אמיתיות, שמרכז פעילותן בישראל ושיהפכו לשם דבר בתעשיית ההיי-טק העולמית. מכאן שצריך למצוא את האיזון הנכון בין אקזיטים להקמת חברות אמיתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים