דיווחים: המגעים על הפיכת דל לחברה פרטית נמצאים בשלבים מתקדמים

לפחות ארבעה בנקים עשויים לספק את המימון לעסקה - מסרו מקורות יודעי דבר לרויטרס ● נראה שהבנקים הללו יצטרפו לחברת ההשקעות Silver Lake, שמובילה את הרכישה ● העסקה עשויה להיות אחת הגדולות ביותר מאז פרוץ המיתון העולמי ● בעקבות הדיווחים זינק שער המניות של יצרנית ה-PC השלישית בגודלה בעולם בשיעור של 7%

המגעים שמנהלת דל (Dell) על אפשרות לרכישת החברה והפיכתה לחברה פרטית נמצאים בשלבים מתקדמים ולפחות ארבעה בנקים עשויים לספק את המימון לעסקה – מסרו שני מקורות יודעי דבר לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). בעקבות הדיווחים זינק שער המניות של יצרנית ה-PC השלישית בגודלה בעולם בשיעור של 7%.

את הרכישה של החברה, ששווי השוק שלה עומד על 19 מיליארד דולרים, מובילה, ככל הנראה, חברת ההשקעות Silver Lake, ואליה הצטרפו בסוף השנה שעברה הבנקים מריל לינץ'(Merrill Lynch), הנק אוף אמריקה (Bank of America), קרדיט סוויס (Credit Suisse), ברקליס (Barclays) ו-RBC, שיספקו את המימון לעסקה. כך על פי המקורות שביקשו לשמור על עילום שם, משום שהפרטים עדיין לא פורסמו באופן רשמי. המקורות הדגישו, כי העסקה עשויה להיסגר כבר בעתיד הקרוב, אך הזהירו שהמצב עדיין נזיל.

הייעוץ לחברת דל בנוגע לעסקה, שעשויה להיות אחת הגדולות ביותר מאז פרוץ המיתון העולמי, מסופק על ידי חברת ג'יי.פי. מורגן (JP Morgan). מאז שבשנה שעברה הגיע שערן של מניות דל לשיא, הוא ירד ב-40% וכעת מנסים בהנהלה למצב את החברה כספקית של שירותים בעלי ערך מוסף לתאגידים – שינוי שייתכן שבחברה מעוניינים לנהל הרחק מעיני הציבור וביקורתו.

המגעים עם חברות ההשקעות מנוהלים על ידי המנכ"ל והמייסד של דל, מייקל דל, שבבעלותו כ- 14% מהון המניות של החברה – על פי אחד מהמקורות יודעי הדבר. מקורות אחרים טענו שמייקל דל עשוי להוביל מהלך שבמסגרתו ההנהלה תרכוש את החברה. המגעים מתנהלים מזה חודשיים עד שלושה חודשים והתקדמו באופן משמעותי לקראת סוף 2012.

בחברת דל, שמדורגת במקום השלישי בעולם במכירות של מחשבי ה-PC, אחרי HP ולנובו (Lenovo), סירבו להגיב על מה שהם מכנים "שמועות וספקולציות". גם בבנקים המעורבים סירבו להגיב. לא ניתן היה לקבל תגובה מהחברות ג'יי.פי. מורגן ו-Silver Lake.

חלק מהאנליסטים סבורים, כי יש היגיון בהפיכת החברה לפרטית – רעיון שכבר עלה בשנים האחרונות. אחרים מציינים את העלות הגבוהה של העסקה, את החוב החיצוני, שעומד על כ-4.5 מיליארד דולרים, ואת קשיי הצמיחה בשוק ה-PC אל מול ההצלחה של מחשבי הלוח, דוגמת ה-iPad של אפל (Apple).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים