רוני שדה, Med-1: "יש להיות ערוכים עם פתרונות יתירות ושרידות של מערכות החשמל בדטה סנטרים"

"הדבר נכון במיוחד לארגוני אנטרפרייז, שנדרשים לרציפות פעולה של המערכות העסקיות שלהם, ולמשרדי ממשלה, שבעיתות חירום נדרשים לעמוד בעומסים גדולים מהרגיל", אמר שדה, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "לצורך כך, עליהם לוודא שיש למתקני הייצור ול-DRP שלהם יכולת אספקת חשמל עצמאית ושהם מסוגלים לתת פתרון במקרה של הפסקות חשמל"

"מזג האוויר הסוער, ההצפות והשלג הם תזכורת מהדהדת למנהלי התשתיות בארגונים ולמנהלי ה-IT – עליהם להיות ערוכים מבעוד מועד עם פתרונות שיאפשרו להם יתירות ושרידות של מערכות החשמל והאל-פסק בדטה סנטרים, גם במקרים של הפסקות זרם", כך אמר רוני שדה, מנכ"ל Med-1.

לדבריו, "האתגר המרכזי בפניו ניצבו ארגונים במהלך הסערה שחווינו השבוע היה הפוטנציאל לפגיעה באספקת החשמל הסדירה במרכזי המיחשוב. חשמל הוא משאב בסיסי לתפקודו התקין של כל דטה סנטר ופגיעה באספקה הסדירה של החשמל יכולה להיות בעלת השלכות דרמטיות על התפקוד התקין שלו, וכתוצאה מכך – של הארגון כולו".

"עקבנו בדאגה אחרי התפתחות הסערה, שגרמה לפגיעה באספקת החשמל הסדירה", הוסיף. "למשל, בחדרה הייתה הצפה של תחנת משנה של חברת החשמל, שהובילה לקריסה של אספקת החשמל לעיר כולה. דוגמאות נוספות ראינו במקומות נוספים, בהם ראשון לציון ורחובות, שבהן נפגעה אספקת החשמל כתוצאה מפגיעה בקו מתח גבוה. האספקה הסדירה נפגעה גם כתוצאה מהקור, שגרם לצריכה מוגברת של חשמל והגעה של חברת החשמל לקצה גבול יכולת הייצור שלה". לדבריו, "מצב כזה יכול להוביל להפסקות יזומות על ידי חברת החשמל, כדי לייצב את הצריכה בשעות הביקוש". הוא ציין ש-"האתגר של אספקת החשמל אינו ייחודי רק לחורף ולסערה הנוכחית, אלא מוכר לנו גם בקיץ, כאשר הצריכה הגבוהה של חשמל מובילה להפסקות יזומות או לנפילות מתח".

"המשמעויות למנהלי התשתיות ולמנהלי ה-IT בארגונים היא שעליהם להיות ערוכים מבעוד מועד עם פתרונות שיאפשרו להם יתירות ושרידות של מערכות החשמל והאל-פסק בחדרי המחשב גם במקרים של הפסקות זרם", אמר שדה. "הדבר נכון במיוחד לארגוני אנטרפרייז, שנדרשים לרציפות פעולה של המערכות העסקיות שלהם, ולמשרדי ממשלה, שבעיתות חירום נדרשים לעמוד בעומסים גדולים מהרגיל. לצורך כך, עליהם לוודא שיש למתקני הייצור ול-DRP שלהם יכולת אספקת חשמל עצמאית ושהם מסוגלים לתת פתרון במקרה של הפסקות חשמל".

הוא סיים בציינו, כי "מתקני Med-1 ערוכים בדיוק למקרים כאלה, עם מערכות ייעודיות לשרידות של מערכת הזנת החשמל בשלושה רבדים: הזנת חברת החשמל משני תוואים שונים, תחנות כוח תת-קרקעיות, שמורכבות מגנרטורים בעלי כוח ייצור חשמל בהיקף כולל של 16 מגה-וואט, ומערכת אל-פסק, שפועלת יחד עם הגנרטורים. הקמנו את המערך הזה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, במטרה להבטיח את אספקת החשמל לאתרי הייצור והגיבוי של לקוחותינו וכמובן להבטיח רציפות של מערכות המיזוג ושאר המערכות התפעוליות במתקנים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים