זאב שטח, מנכ"ל קומדע: "בעיות האבטחה מונעות ממנהלים לקדם את הארגון"

"המנמ"ר טרוד בהתמודדות עם האקרים שמציקים לו, ואין לו את התקציבים הדרושים כדי להתמודד איתם", אמר שטח בראיון לאנשים ומחשבים ● קומדע השיקה השבוע שירות "טוקן בענן", שמאפשר לתת למשתמשים להיכנס חד פעמית לשרתי הארגון, ובכך להגביר את רמת האבטחה ● העלות: 10-20 דולרים לכל טוקן

זאב שטח, מנכ"ל קומסיין וקבוצת קומדע

"בעיות האבטחה הולכות ונערמות על שולחנו של המנמ"ר ולא מאפשרות לו להתקדם ולקדם את הארגון. הוא טרוד בהתמודדות עם האקרים שמציקים לו וכדי לתת להם מענה, הוא זקוק לתקציבים שאין לו, מאחר שהבעיות נוחתות בהפתעה", כך אמר זאב שטח, מנכ"ל חברת קומדע, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדבריו, "אנחנו עדים לתופעה סותרת של התגברות הצרכים בתחום אבטחת המידע מחד והצטמקות התקציבים והיכולת לגייס כוח אדם פנימי כדי להתמודד עם הבעיות המצטברות מאידך. משיחותיי עם מנהלי ארגונים גדולים, הם הגדירו את בעיות האבטחה כ-'צרה צרורה' שמונעת מהם להתרכז בעבודה ולקדם את הארגון".

קומדע הכריזה באחרונה על שירות חדש לארגונים שנועד, לדברי שטח, לתת מענה לדילמות האבטחה שהם מתמודדים אתן. השירות החדש נקרא "טוקן בענן" ומבוסס על שיטת הזדהות חזקה חד פעמית (OTP – ר"ת One Time Password), שמשמשת מנמ"רים בארגונים שלא מעוניינים לאפשר למשתמשים כניסה עם סיסמאות קבועות, ובכך לחזק את רמות האבטחה בארגון. "המטרה היא לשחרר את הלקוח מהקמת מערכי הזדהות מסובכים שקומדע מתמחה בהם כבר 20 שנים", אמר שטח.

הוא הוסיף, כי "השירות הזה ניתן כולו על בסיס טכנולוגיית הענן ובכך הוא מוזיל מאוד את העלויות". העלות של השירות תלויה במספר הטוקנים (הרישיונות שעל גבי השרת) והיא נעה בסביבות ה-10-20 דולרים לשנה לכל טוקן. הטוקן יכול להיות מסוג חומרה, תוכנה או SMS. התוכנה המרכזית מותקנת במתקן מאובטח במיוחד שקומדע והחברה הבת שלה קומסיין מתמחות בו כבר יותר משני עשורים.

שטח הבהיר שלא מדובר בשירות ענן גנרי המוכר לנו מתחומים דומים. "שירות אבטחת מידע בענן דורש מומחיות בתחום, הוא לא נגמר בהעמדת השרת המתאים", אמר. "לכן, מצד אחד מדובר, לכאורה, בדבר שקוף, דומה ליתר שירותי הענן, אבל ברור שרק חברות שיש להן את הידע והמומחיות בתחום האבטחה יוכלו לתת שירותים דומים בעתיד".

לסיכום אמר שטח, כי "למנמ"רים אין ברירה אלא ליישם פתרונות של אבטחה באמצעות ענן, שאינם שונים מהפתרונות המוכרים אבל זולים יותר, ובלבד שייעשו על ידי מקצוענים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. SecAdmin

    הרבה יותר זול לדעתי לקנות VIP של SYMANTCE שגם יושב ב CLOUD,פתרון מאובטח ,נוח ועושה את העבודה . הפתרון הוכיח את עצמו בהרבה ארגונים בארץ ולמי שחושש אפשר גם לנסות 30 יום חינם את הפתרון ולהטמיע לבד. בנוסף המערכת של SYMANTEC VIP פשוטה מאוד להטמעה לא צריך להיות מומחה אבטחת מידע כדי להתקין VIP

אירועים קרובים