טלדור העלתה לאוויר מערכת לתפעול נמל אילת בפרויקט בהיקף חמישה מיליון שקלים

במסגרת הפרויקט הטמיעה טלדור בנמל מערכת תפעול מרכזית, שמנהלת את כל המשימות והתהליכים, על פי צרכי הנמל ובהתאם לדרישות קהיליית הסחר הימי ● המערכת מרכזת את כל תהליכי הייבוא והייצוא, החל מקבלת צפי למועד הגעת אוניה לנמל ועד לשחרור המטען ליעדו, וניתן לבצע באמצעותה סידור עבודה וחישוב פרמיות לעובדי התפעול ● היא מתממשקת לכל גורמי קהיליית הים ומאפשרת החלפת מידע, מסרים ואתחול משימות בזמן אמת

טלדור העלתה לאוויר את העוגן – מערכת IT לתפעול נמל אילת. הפרויקט החל לפני שנתיים והסתיים לפני חודש. היקפו הכספי מוערך בחמישה מיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט הטמיעה טלדור בנמל מערכת תפעול מרכזית, שמנהלת את כל המשימות והתהליכים, על פי צרכי הנמל ובהתאם לדרישות קהיליית הסחר הימי. המערכת מרכזת את כל תהליכי הייבוא והייצוא – הכוללים בעיקר שינוע ואחסון מכוניות מיובאות וייצוא פוספטים – החל מקבלת צפי למועד הגעת אוניה לנמל ועד לשחרור המטען ליעדו. כמו כן, ניתן לבצע באמצעותה סידור עבודה וחישוב פרמיות לעובדי התפעול. המערכת מתממשקת לכל גורמי קהיליית הים – סוכני אוניות, מכס, חברת נמלי ישראל ועוד – ומאפשרת החלפת מידע, מסרים ואתחול משימות בזמן אמת.

יצוין, כי המערכת תשרת כ-100 משתמשים וכי היא מתבססת על פלטפורמות של מיקרוסופט (Microsoft) ועל טכנולוגיית Taldor.FND, שהינה חבילת רכיבי תשתית שפותחה בטלדור ושמתעדכנת בהתאם לשינויים במוצרי מיקרוסופט. Taldor.FND היא ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA) – דבר המקצר את זמני הפיתוח והאינטגרציה.

המערכת החליפה מערכת ישנה מבוססת HP, שפותחה לפני שנים רבות על ידי אנשי ה-IT של חברת נמלי ישראל.

בשלב הבא של הפרויקט, שיחל ויסתיים ב-2013, יצוידו עובדי נמל אילת במסופונים ובטלפונים חכמים באמצעותם יוכלו לדווח בזמן אמת על ביצוע משימות – דרך רשת Wi-Fi שהוקמה בשטח הנמל. בנוסף, יוצמדו יחידות RFID לכל מכונית אשר מאוחסנת בנמל, על מנת לאפשר מעקב אחר הטיפול בה.

ענת ארנון, סמנכ"לית השיווק והאחראית על ה-IT בנמל אילת, אמרה ש-"הפרויקט אופיין, פותח והוטמע בצורה שקופה, ללא הפרעה לפעילותו השוטפת של הנמל. המערכת מאפשרת עבודה באמצעות ממשק אינטרנטי מודרני ומתקדם. אנחנו רואים בה פריצת דרך משמעותית ושיפור מהותי ביכולות הנמל לתת מענה לדרישות קהיליית הים בהווה ובעתיד".

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, ציין ש-"סיפקנו פתרון שלם, מקצה לקצה, שמשלב תשתיות מיחשוב, תוכנה ותקשורת, ומאפשר כיום לנמל אילת לתת מענה טוב יותר לאתגרי השוק ולצרכי הלקוחות".

שי פרדו, מנהל תחום פרויקטים בקבוצת המערכות של טלדור, אמר ש-"מערכת העוגן מחברת כמה מערכות IT שפעלו עד כה במנותק אחת מהשנייה לפלטפורמה אחת סינרגטית, שמייעלת את תפעול הנמל ומשדרגת את יכולותיו לרמות הגבוהות ביותר בענף הספנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים