בועז דולב, Clear Sky: "הסביבה הניידת מהווה גן עדן עבור פושעי הסייבר"

גן עדן זה נוצר כתוצאה מ-"ריבוי הטלפונים הניידים מול מיעוט אמצעי האבטחה לעולם זה", אמר דולב, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "ב-2013 נראה גידול אקספוננציאלי בתקיפות סייבר על ובאמצעות שימוש בטלפונים חכמים" ● דולב ציין שעולמות האינטרנט והמובייל היוו בשנים האחרונות מנועי צמיחה כלכליים והעולם, ובתוכו ישראל, היו נמצאים בלעדיהם במקום רע יותר

בועז דולב, מנכ"ל ClearSky. צילום: קובי קנטור

"ריבוי הטלפונים הניידים אל מול מיעוט אמצעי האבטחה לעולם זה מהווים בבחינת כמעט גן עדן עבור פושעי הסייבר", כך אמר בועז דולב, מנכ"ל Clear Sky.

דולב, לשעבר מנהל ממשל זמין, דיבר בכנס Mobility 2012, שנערך באחרונה במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. השתתפו בו מאות מקצועני IT לתחום והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי דולב, עולמות האינטרנט והמובייל היוו בשנים האחרונות מנועי צמיחה כלכליים והעולם, ובתוכו ישראל, היו נמצאים בלעדיהם במקום רע יותר. הוא העריך ש-"ב-2013 נראה גידול אקספוננציאלי בתקיפות סייבר על ובאמצעות שימוש בטלפונים חכמים. הגידול החד באחוזי השימוש בטלפונים חכמים בכל העולם ב-2012 הפך אותם ליעד אטרקטיבי למתקפות סייבר. כך, בארצות הברית נחצה השנה רף השימוש בטלפונים חכמים: ליותר ממחצית מתושבי המדינה (50.4%) יש סמארטפונים. מחקרים מעלים שעד 2014 מספר הורדות היישומים לטלפונים החכמים יעמוד על יותר מ-14 מיליארד – נתון שכפול מסך האוכלוסין בעולם".

וקטור התקיפה העיקרי של המכשירים החכמים יהיה, לדברי דולב, באמצעות שתילת יישומים נגועים בהם. "לעומת הגידול האקספוננציאלי בכמות הטלפונים החכמים בארץ ובעולם, אמצעי אבטחה והגנה כמעט שלא קיימים בסביבה זו", ציין. "עבור תוקפי הסייבר מדובר בכמעט גן עדן. ארגונים וחברות עדיין לא מבינים את גודל האיום וחלקם פשוט מתעלמים ממנו. 2013 תהיה שנה שבה תקיפות סייבר – הן של גורמי פשע, הן של אנרכיסטים והן של גורמים אחרים – יחייבו חברות וארגונים לפתח מערך התגוננות, נהלי עבודה ופיתוחי תוכנה חדשים. זאת, על מנת להגן על נכסי המידע שנשקפת להם סכנה אמיתית ומוחשית מעולם הסלולר".

"הטלפונים כבר לא מתפקדים רק כטלפונים", אמר דולב. "הם מתפקדים כמכשיר מיחשוב לכל דבר ועניין שטלפון הוא רק אחת הפונקציות בו. הטלפון הפך לעמדת מחשב משרדית, שמקושרת למשרד ולרשת הארגונית".

"בכל מערכת הפעלה בעולם הנייד יש חולשות וניתן לפרוץ דרך כל אחת מהן למערכת", הוסיף. "סביבת אנדרואיד (Android) פחות בטוחה מ-'הגן הסגור' של אפל (Apple). בכל מקרה, מדובר בבעיה ובאתגר".

לדברי דולב, "ניתן לחדור לטלפון החכם באמצעות גלישה לרשת או החדרת סוסים טרויאניים, דרך הדפדפן או המייל. אפשר להדביק טלפון נייד לא רק ישירות דרכו, אלא גם דרך מחשב. מקדם ההדבקה הוא הורדות היישומים – בכל אחד מהם יש פוטנציאל לסוס טרויאני או לווירוס".

רפי אפשטיין, יושב ראש iSale. צילום: קובי קנטורדולב סיים בשורה של המלצות: "השתמשו בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה; אל תשתמשו בחנויות לא רשמיות של יישומים; אל תורידו יישומים מחנויות המוכרות גונבה, שכן ה-'רעים' ייקחו מכם מידע או ישתמשו בטלפון שלכם כ-Bot; נסו להשתמש במייל תוך שהגישה למידע הארגוני היא מוגנת VPN; ואל תתחברו ל-Wi-Fi, למעט זה הביתי שלכם".

"עידן חדש בהיבט המכירתי"
רפי אפשטיין
, יושב ראש iSale, אמר ש-"אנחנו מצויים בפתחו של עידן חדש בהיבט המכירתי. בעוד שבעבר, איש המכירות הקלאסי היה בקי בחמשת דגמי הטלוויזיה אותם הוא מכר, כיום מצב זה השתנה".

הוא ציין ש-"iSale הוא יישום לאנשי מכירות שטח שנותן להם את כל המידע שהם צריכים בכף היד בזמן המכירה, על מנת לבצע מכירה יעילה, רווחית ומהירה יותר – והכול עם אינטגרציה מלאה למערכות ה-ERP/CRM של הארגון". לדבריו, "השימוש ביישום מביא לעליה ניכרת במחזור המכירות וברווחיות העסקות, באמצעות מיקוד הסוכנים בתהליך מכירה אחיד, שמוגדר על ידי מנהלי המכירות ומשפיע באופן מיידי על פעולות הסוכנים בשטח. כמו כן, ניתן לראות חיסכון בעלויות של מלאי, תצוגות, הדפסת קטלוגים ועלויות לוגיסטיות".

אפשטיין סיים בציינו, כי "משתמשות ביישום חברות בתחומים כמו אופנה, אופטיקה, אלקטרוניקה, מזון ותחבורה. הוא פותח בטכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת זמן הטמעה קצר ותחזוקה פשוטה למשתמש, ומייתרת את הצורך בהטמעת מערכות נוספות או בשינוי במערכות הקיימות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בועז

    עכשיו בועז הוא כבר ""מומחה"" לאבטחה? מה עם ה""מומחיות"" בתוכנות רכש??

אירועים קרובים