תביעה ראשונה נגד אינסטגרם עקב השינוי בתנאי השימוש

בתביעה שהגיש לבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו טוען משתמש אינסטגרם מקליפורניה שהתנאים החדשים של השירות, שעוררו את חששם של המשתמשים לאובדן הבעלות על התמונות שהם מעלים אליו, מהווים הפרת חוזה ● בפייסבוק, שרכשה את אינסטגרם לא מכבר, שללו את הטענות ומסרו ש-"אנחנו מאמינים שהתביעה משוללת יסוד ונגן על עמדתנו בתוקף"

תנאי השימוש החדשים של אינסטגרם (Instagram), שעוררו את זעמם של הגולשים ברחבי העולם, מגיעים לבית המשפט: משתמש בשירות מקליפורניה טען בתביעה שהגיש לבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו שאינסטגרם הפירה חוזה. הוא אף מבקש להעניק לתביעה שהגיש מעמד של תביעה ייצוגית.

אנדרו נויס, דובר פייסבוק (Facebook), שרכשה את אינסטגרם לא מכבר, שלל, כצפוי, את טענות התביעה ומסרו ש-"אנחנו מאמינים שהתביעה משוללת יסוד ונגן על עמדתנו בתוקף".

תנאי השימוש שפורסמו בשבוע שעבר עוררו את חששם של משתמשים באינסטגרם שהתמונות אותן הם מעלים יימכרו או ישמשו בפרסומות. החברה התנצלה על ה-"נוסח המטעה", לדבריה, ומנכ"ל החברה, קווין סיסטרום, הבטיח בהודעה שפרסם בבלוג שזו שוקדת על "נוסח מעודכן" של תנאי השימוש. הוא הוסיף ש-"מאז שביצענו את השינויים הובהר לנו היטב שמשתמשים רבים חשים בלבול ותוהים מה משמעותם משמעותם של השינויים".

התנאים החדשים עוררו מחאה חסרת תקדים של משתמשים וגרמו לשירותים מתחרים להציג את עצמם ככאלה שמעניקים להם הגנה טובה יותר. זאת, שלושה חודשים לאחר שפייסבוק רכשה את השירות לשיתוף תמונות, שמונה יותר מ-100 מיליון משתמשים, תמורת סכום שהוערך ב-715 מיליון דולרים (לאחר הירידה בשער המניות של הרשת החברתית), גם מתוך שאיפה להגדיל את ההכנסות של הרשת החברתית.

בהודעה שפרסם בבלוג הבהיר סיסטרום, כי באינסטגרם לא מבקשים לעצמם את הבעלות על התמונות של המשתמשים. הוא הוסיף, כי המשתמשים יכולים להגדיר את התמונות כפרטיות ואז, גם על פי התנאים החדשים, הן לא יוצגו לציבור.

יצוין, כי הודעה זו פורסמה לאחר 24 שעות של שתיקה, שבהן לא זכו המשתמשים למענה על התהיות שהועלו ביחס לתנאי השימוש החדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים