איאן אוונס, איירווטש: "78% מהארגונים מתירים ניידים פרטיים – מה שדורש ניהול חכם שלהם"

"מרבית הארגונים כבר הטמיעו או מתכוונים להטמיע טאבלטים, מה שמציב בפני מנהלי אבטחת המידע אתגרים חדשים", אמר אוונס, נשיא איירווטש לאזור EMEA ● בין אותם אתגרים הוא מנה את הצורך למנוע זליגת ודליפת מידע, להגן על פרטיות המשתמשים, לוודא שהגישה לרשת הארגונית נעשית תוך בקרה ורק למי שמורשה לכך, למנוע אובדן רכיבים ולעשות בקרת נזקים אם זה כבר קרה, ולתמוך בציוד חדש ולא ידוע

"על פי מחקרים שונים, יותר משלושת רבעי מהארגונים ברחבי העולם, 78% מהם, מאפשרים גישה לסביבת העסקים ממכשירים ניידים שמצויים בבעלות העובדים. זה דורש ניהול חכם, פשוט ומאובטח של רכיבים אלה", כך אמר איאן אוונס, נשיא איירווטש (Airwatch) לאזור EMEA.

אוונס דיבר בפתח כנס Mobility 2012 שהתקיים היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מקצועני IT מהתחום. מנחה הכנס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו ציטט אוונס מחקר לפיו 86% מהארגונים בעולם כבר הטמיעו טאבלטים בקרבם או שהם מתכננים לעשות כך במהלך 2013. בהקשר זה הוא ציין ש-"העולם הנייד מציב בפני מנהלי אבטחת המידע כמה אתגרים חדשים: נדרש לאבטח את התוכן הקנייני המצוי ברכיבים הניידים; יש למנוע DLP – זליגת ודליפת מידע; צריך להגן על פרטיות המשתמשים; יש לוודא שהגישה לרשת הארגונית נעשית תוך בקרה ורק למי שמורשה לכך; עולה צורך למנוע אובדן רכיבים ולעשות בקרת נזקים אם זה כבר קרה; ויש לתמוך בציוד חדש ולא ידוע".

הוא ציין שאיירווטש, שמיוצגת בישראל על ידי מוביסק, פועלת בעולם ניהול המכשירים הניידים, MDM (ר"ת Mobile Device Management) ואבטחתם. אוונס ציטט הודעה של החברה לפיה היא חוותה באחרונה צמיחה מהירה במיוחד – של יותר מפי שישה – בשווקי אירופה והמזרח התיכון. "הסיבה לכך היא הצורך בפיתרון מקיף לניהול הניידות בארגון", הסביר. עוד הוא ציין ש-"יש לאיירווטש 4,700 לקוחות ארגוניים, ביניהם קוקה קולה (Coca Cola) וג'והנסון אנד ג'והנסון (Johnson & Johnson), ב-47 מדינות, מערכותיה פועלות ב-15 שפות והיא מונה 950 עובדים. עשרות ארגונים עסקיים בישראל, במגוון ענפים – בנקאות, ביטוח, תשתיות, תקשורת, שרשרת אספקה, תעשייה, אקדמיה, שירותים, רכב ועוד – כבר אימצו את הפתרון של איירווטש בעולם הניידות העסקית". לדבריו, "החברות שיישמו את הפתרון קיבלו מערך ניהול יעיל למכשירים החכמים, בקרת תצורה ומדיניות ארגונית, לצד יכולות אבטחת מידע נרחבות, מערכת לניהול יישומים, מערכת לניהול תוכן ובעיקר הורדה משמעותית בעלויות התמיכה הכרוכות באימוץ הערוץ הנייד בארגונים".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

גדי גילאון, יושב ראש מוביסק. צילום: קובי קנטורהוא סיים בכך שציטט מחקר נוסף לפיו עלות אירוע אבטחת מידע בנייד מגיעה ל-429 אלף דולרים בממוצע. "נדרש ליצור מדיניות התומכת בניידים", סיכם, "עם תכנון מידע, אבטחת מידע, הלימה לרגולציות והגנה על הפרטיות".

"הטלפון החכם – מחשב שנראה אחרת"
גדי גילאון
, יושב ראש מוביסק, אמר שהטלפון החכם הוא מחשב לכל דבר ורק נראה אחרת. לדבריו, "כאשר העליתי את נושא ה-MDM בראשונה, במחצית 2011, בפני פורום המנמ"רים C3 של אנשים ומחשבים, זה נשמע פחות או יותר סינית. בחלוף שנה וחצי הנושא הפך לחשוב ומדובר, מדברים על זה עם אמוציות ותובנות".

"יש לנו מחשב חדש שהטלפון הוא רק יישום אחד בו", אמר גילאון. ככלל, הוא ציין ש-"שוק הטלפוניה מתהפך. ב-2016, רוב הטלפונים שיימכרו יהיו טלפונים חכמים ורוב ההתקשרות תהיה באמצעות מכשירים ניידים".

"אנחנו מצויים בפתחו של עידן חדש של מיחשוב והניידות היא בעיית הבעיות של ארגונים", הוסיף. "מדובר בעולם מורכב שהמנמ"רים לא מסוגלים להבין אותו לעומק. בכל שבועיים יוצא משהו חדש. מורכבות זו יוצרת משהו חדש במיחשוב". כדוגמה לכך הוא ציין את מגמת ה-BYOD. "נדרש לפתח יישומים ללקוחות חיצוניים ופנימיים, כאשר בלקוחות החיצוניים אנחנו לא שולטים ובפנימיים – השליטה היא חלקית".

הוא ציין, כי ארגונים נדרשים לאמץ אסטרטגיה לעולם הנייד. "יש לחשוב עם הכלים של המיחשוב המסורתי. כשאנחנו מדברים על פתרון MDM, יש היבטים רבים שצריך לחשוב עליהם, כפי שחשבנו על מיחשוב רגיל – רק עם תפיסה חדשה", אמר.

גילאון סיכם באמרו, כי "הקמת ערוץ מובייל תיעשה בהתייחסות אסטרטגית שתאפשר פיתוח של יישומים ארגוניים לשימוש הארגון ללקוחות חוץ ופנים. ההתייחסות הטקטית תיעשה בהרחבת ערוץ המובייל, תוך השגת הישגים מיידיים, בזמן אימוץ ארגוני מהיר. חייבים להכיל את הגישה המסורתית על ערוץ המובייל. יש להשתמש באותם מושגים. ניהול נכון של ערוץ מובייל יביא ליצירת יישומים ארגוניים עסקיים על גבי המכשירים הניידים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים