פלופ של מיליארד דולרים: חיל האוויר האמריקני נכשל בהטמעת תוכנה מהמדף

אנשי ה-IT של החיל החליטו לבטל את הפרויקט כשהבינו שעלותו תוכפל ותביא רק לרבע מהיכולות שתוכננו במקור - וגם אז המערכת לא תהיה מוכנה באופן מלא לפני 2020 ● בביטול הפרויקט עצמו אין משום החריג, אלא שסיבת הביטול היא המפתיעה: אנשי ה-IT בחיל האוויר הבינו שלא יצליחו להטמיע את התוכנה של אורקל ● החיל ימשיך להסתמך על מערכות IT ישנות, שחלקן בשימוש מאז שנות ה-70'

הידיעה עודכנה ביום ד', ה-12 בדצמבר, 17:21

חיל האוויר האמריקני נכשל בהטמעת תוכנה מהמדף ובשל כך נאלץ לבטל פרויקט שעלה לו עד כה מיליארד דולרים – כך חשף הניו-יורק טיימס (New York Times).

על פי הדיווח, הפרויקט, שבוטל בחודש שעבר, עסק בחידוש מערכות ה-IT של חיל האוויר האמריקני, ובמשך שש השנים האחרונות הוא זלל תקציבים של כמיליארד דולרים. כאשר אנשי ה-IT של החיל הבינו שעלות הפרויקט תוכפל ותביא רק לרבע מהיכולות שתוכננו במקור – וגם אז המערכת לא תהיה מוכנה באופן מלא לפני 2020 – הם החליטו לבטלו.

בביטול הפרויקט עצמו אין משום החריג, אלא שסיבת הביטול היא המפתיעה: אנשי ה-IT בחיל האוויר הבינו שלא יצליחו להטמיע את התוכנה. לא מדובר בתוכנה שפותחה במיוחד ("תפירה של חייט") ולא בכזו שנכתבה מההתחלה (From scratch) – אלא בתוכנה מסחרית מן המדף.

הפרויקט החל ב-2006 ותוקצב ב-628 מיליון דולרים. באמצעות תוכנה של אורקל (Oracle), הוא נועד לנהל את המערך הלוגיסטי, תומך הלחימה של חיל האוויר. ב-2010 הודיע חיל האוויר, כי הוא הוטמע כבר בשניים מבסיסיו. באמצע השנה שעברה החלו להתגלות הסימנים הראשונים לאי הצלחת הפרויקט: ג'יימי מורין, עוזר למפקד חיל האוויר, העיד בפני ועדת המשנה לכוחות המזוינים של הסנאט, כי "העלות הכוללת של הפרויקט עוברת כיום את מיליארד הדולרים. אני מזועזע באופן אישי מהיכולות המוגבלות של הפרויקט ביחס לכמות ההשקעה".

עם ביטול הפרויקט בחודש שעבר אמר דובר מטעם חיל האוויר האמריקני, כי החיל ימשיך להסתמך על מערכות IT ישנות, שחלקן בשימוש מאז שנות ה-70'.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי

    למאותגרים חיפושׂית, http://www.nytimes.com/2012/12/09/technology/air-force-stumbles-over-software-modernization-project.html?_r=0

  2. יובל101

    התכנה היא Oracle eBusiness Suite. אבל האמת היא שזה לא משנה. האתגר הוא שינוי ארגוני ותהליכי, הם היו נכשלים גם עם SAP.

  3. תמי

    מהי תוכנת המדף ????? או קישור לכתבה המקורית.

  4. ירון כרמי

    חבל שהם לא קראו לישראלים לעשות את העבודה. זה היה עולה לאוויר בחצי מחיר חחח

אירועים קרובים