סמסונג נוטשת את פלטפורמת סימביאן

החברה הודיעה, כי תפסיק לתמוך במערכת ההפעלה של נוקיה ב-31 בדצמבר ● בכך הופכת סמסונג ליצרנית הסלולר השנייה, אחרי סוני-אריקסון, שמודיעה על נטישת סימביאן

סמסונג (Samsung) תפסיק לתמוך בפלטפורמת סימביאן (Symbian) החל ב-31 בדצמבר, כחלק מתוכנית החדשנות שלה – כך הודיעה החברה במכתב למפתחים. בכך הופכת סמסונג ליצרנית הסלולר השנייה, אחרי סוני-אריקסון (Sony Ericson), שהודיעה לפני מספר שבועות על נטישת מערכת ההפעלה הוותיקה.

המכתב פורסם בסוף השבוע באתר החדשנות של החברה. צוין בו, כי מעבדת המפתחים תסגור את שעריה ב-29 באוקטובר, ופורומי סימביאן של סמסונג יינעלו ב-30 בדצמבר. אלה, כמו גם תכני הפיתוח, יוסרו מהאתר יום לאחר מכן, ב-31 בדצמבר. החברה אף ביקשה להפנות שאלות חשובות הנוגעות לסימביאן לפני ה-10 בדצמבר. עוד ציינה סמסונג, כי היום האחרון של דצמבר יהיה גם היום האחרון לאישור יישומי סימביאן לחנות היישומים שלה.

באחרונה הדגישה סמסונג את כיווני הפעילות שלה עם מכשירי Windows Phone 7, מכשירי אנדרואיד (Android) ומכשירים הפועלים עם מערכת ההפעלה הקניינית שלה, באדה (Bada).

הצהרתה של סמסונג מגיעה לאחר שסוני-אריקסון מסרה באחרונה, כי היא לא תייצר עוד מכשירים מבוססי סימביאן. "כרגע אין לנו שום תוכניות לפתח מוצרים בתיאום עם קרן סימביאן או עם מערכת ההפעלה", ציין לפני מספר שבועות אלדו ליגורי, דובר סוני-אריקסון, בראיון לבלומברג (Bloomberg).

נוקיה (Nokia) היא כעת יצרנית הסלולר הכמעט יחידה שתומכת במערכת ההפעלה סימביאן. החברה הפינית הקימה את קרן סימביאן ב-2008 במטרה לחלוק את הקוד הפתוח של הפלטפורמה, אולם הקרן לא התרוממה מול התחרות מצד אנדרואיד וה-iOS של אפל (Apple). בימים אלה השיקה נוקיה מספר מכשירים התומכים בגרסת סימביאן 3 האחרונה, והחלה לשווק את מכשיר הדגל החדש שלה, N8, המבוסס אף הוא על גרסה זו. בסוף השנה אמורה נוקיה להשיק מכשיר חכם שיפעל בהתבסס על מערכת ההפעלה החדשה שלה, MeeGo.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים