סלקום מסכמת רבעון: הרווח הנקי קטן ב-44.6%, כ-15,000 לקוחות סלולר נטשו

למרות שצעדי ההתייעלות של החברה הצליחו להוריד את ההוצאות הכלליות ב-12.25%, נראה שזה לא היה מספיק כדי להציל את ההכנסות או את הרווח הנקי, שהסתכם ב-67 מיליון שקלים ● ההכנסות משירותים הצטמצמו ברבעון השני ב-14.6% ואילו ההכנסות ממכירת ציוד קטנו ב-28.5% ● ההכנסות הכלליות עמדו על 1.24 מיליארד שקלים, המשקפים ירידה של 17.5% ● ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "בהשוואה לתוצאות הרבעון הרביעי של 2011, השיגה החברה חיסכון של כ-660 מיליון שקלים במונחים שנתיים"

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: סיון פרג', יח"צ

סלקום פרסמה היום (ב') את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני של 2013, ולמרות שנראה שצעדי ההתייעלות בהם נקטה החברה מתחילים להניב פירות, זה לא היה די בכדי להציל את השורה העליונה או התחתונה.

הכנסותיה של סלקום קטנו ב-262 מיליון שקלים ועמדו על 1.24 מיליארד שקלים, לעומת 1.5 מיליארד – המשקפים ירידה של 17.49% בהשוואה לרבעון השני של 2012. זאת, למרות שההוצאות הכלליות ירדו ב-12.25% או ב-149 מיליון שקלים, והסתכמו ב-1.07 מיליארד שקלים, לעומת 1.22 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

ההכנסות משירותים הצטמצמו ברבעון השני ב-14.6% והסתכמו ב-1.01 מיליארד שקלים, בהשוואה ל-1.182 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת ציוד קטנו ב-28.5% ועמדו על 226 מיליון שקלים, בהשוואה ל-316 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה. תרומתה של נטוויז'ן לסך ההכנסות ברבעון עמדה על 233 מיליון שקלים, בהשוואה ל-259 מיליון ברבעון השני אשתקד.

הרווח הנקי של סלקום ברבעון פחת ב-44.6% והסתכם ב-67 מיליון שקלים, לעומת 121 מיליון ברבעון השני של 2012. ירידה זו נבעה בעיקר מהשחיקה במחירי שירותי הסלולר, כמו גם מהירידה המשמעותית בהכנסות מציוד. הרווח הנקי למניה מדולל ירד ב-45.08% ל-0.66 שקלים, לעומת 1.22 ברבעון המקביל אשתקד.

ההוצאות הגולמיות ברבעון ירדו ב-10.62% ל-749 מיליון שקלים, לעומת 838 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח הגולמי הסתכם ב-487 מיליון שקלים לעומת 660 מיליון עליהם דווח ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של 26.21%. הרווח הגולמי השולי עמד על 39.4% לעומת 44.06% ברבעון השני אשתקד.

ההוצאות התפעוליות ברבעון השני קטנו ב-15.49% והסתכמו ב-322 מיליון שקלים השוואה ל-381 מיליון ברבעון השני של 2012. הירידה נובעת כתוצאה מצעדי ההתייעלות בהם נקטה החברה, אשר הביאו לירידה בהוצאות השכר, עמלות המכירה והוצאות אחרות. הירידה בהוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה וההוצאות הכלליות, נבעה גם מירידה בהוצאות פחת והפחתות.

הרווח התפעולי של סלקום ברבעון הצטמצם ב-40.1% ועמד על 169 מיליון שקלים בהשוואה ל-282 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2012. ה-EBITDA הרבעוני ירד ב-28.5% והסתכם ב-339 מיליון שקלים, בהשוואה ל-474 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה.

סלקום סיימה את הרבעון השני עם כ-3.151 מיליון מנויים. זאת, לאחר שבמהלך הרבעון קטנה מצבת המנויים של החברה בכ-15,000 מנויי סלולר נטו, כולם מנויי פרי-פייד.

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום: "ברבעון זה אנו רואים את תוצאות האסטרטגיה שבה נקטנו מאז המיזוג, של הצעת פתרון תקשורת כולל המשלב סלולר, טלפוניה ביתית, שיחות בינלאומיות ואינטרנט, למוצר אחד בחשבונית אחת. אסטרטגיית חבילות 'סלקום טוטאל' הוכחה כמחזקת נאמנות ומגבירה את שביעות רצון הלקוחות. המיקוד בהתייעלות ובשיפור תהליכים ממשיך אף הוא להניב פירות ולאחר המיזוג, ובהשוואה לתוצאות הרבעון הרביעי של 2011, השיגה החברה חיסכון של כ-660 מיליון שקלים במונחים שנתיים, מתוכו חיסכון של כ-50 מיליון במונחים שנתיים. ברבעון המדווח, למרות התחרות העזה בשוק הסלולר, הצליחה החברה להציג שיפור במרבית הפרמטרים בהשוואה לרבעון הקודם, אשר יתכן ולא יימשך ברבעונים עתידיים".

בהתייחסו לתחרות בשוק הסלולר, ציין שטרן, כי "על אף שניתן לראות האטה משמעותית בהיקף הניודים נטו בין חברות הסלולר, התחרות עדיין בעיצומה ושחיקת התעריפים עדיין נמשכת, אם כי ברמה נמוכה יותר מבעבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים