סיכום השנה של הרשתות החברתיות: אוסמה בין לאדן מככב לצד צ'ארלי שין

חנות היישומים של מקינטוש זכתה השנה ליותר ציוצים בטוויטר מאשר כל נושא טכנולוגי אחר, בעוד שהמהפכה במצרים הובילה את רשימת התיוגים ברשת ● בפייסבוק בחרו לעסוק רבות בקבוצת הפוטבול גרין ביי-פקרס ובמותה של הזמרת איימי ווינהאוס ● גולשי שתי הרשתות החברתיות פרסמו תכנים רבים על המבצע לחיסולו של אוסמה בין לאדן, לצד השערוריות שליוו השנה את השחקן צ'ארלי שין

חנות היישומים של מקינטוש (Mac App Store) הייתה הנושא הטכנולוגי שזכה להכי הרבה ציוצים בטוויטר בשנה האחרונה – הרבה מעל iPad ו-iPhone, שדורגו רק במקומות השישי והשביעי בהתאמה – כך על פי רשימת סיכום השנה שפרסמה בסוף השבוע רשת טוויטר (Twitter), המציגה את הנושאים החמים ביותר שעלו באתר במהלך 2011.

מהרשימה עולה שהנושא שזכה לרשימת התיוגים הרבה ביותר היה מצרים, בעיקר בתקופה בה התרחשה במדינה המהפכה החברתית האחרונה, שהובילה להפלתו של הנשיא חוסני מובראק. למקום השני ברשימת ה-Hashtags הגיע הביטוי "tigerblood", שנלקח מדבריו של השחקן צ'ארלי שין, שהסתכסך עם מפיקי סדרת הטלוויזיה בכיכובו, "שני גברים וחצי".

המהפכה במצרים הצליחה לתפוס את המקום הראשון גם ברשימת החדשות העולמיות, כאשר למקום השני הגיע המבצע האמריקני לחיסולו של אוסמה בין לאדן. רעידת האדמה ביפן ומותו של מועמר קדאפי נכנסו גם הם לרשימה.

סיכום השנה של טוויטר כולל את הציוצים המובילים גם בתחומים כמו שחקנים (ניחשתם נכון: צ'ארלי שין מוביל) ושחקניות סרטים וטלוויזיה, ענפי ספורט, אוכל ושתייה ועוד. את הסיכום כולו ניתן למצוא באתר טוויטר, בכתובת הבאה.

מי שמעדיף סטטוסים וקירות על פני ציוצים, יתעניין ודאי בדו"ח מקביל שפרסמה רשת פייסבוק (Facebook). הדו"ח, אותו היא מכנה Memology 2011, מציג את רשימת הנושאים שזכו לאזכורים הרבים ביותר ברשת במהלך השנה. הנושא החם ביותר בפייסבוק השנה היה מותו של אוסמה בין לאדן במאי, ואילו למקום השני הגיעה קבוצת הפוטבול גרין ביי-פקרס, שזכתה בסופרבול האחרון. גם כאן זכה השחקן צ'ארלי שין לאזכור, תוך שהוא מגיע למקום הרביעי. מותה של הזמרת הבריטית איימי ווינהאוס הגיע למקום השביעי בפייסבוק – שתי מקומות בלבד מתחת לפטירתו של סטיב ג'ובס ממחלת הסרטן.

הדו"ח של פייסבוק מציין גם את ראשי התיבות הייחודיים בהם השתמשו חברי הרשת יותר מכל השנה. בראש הרשימה עומדים הקיצורים lms (ר"ת Like My Status) ו-tbn (קיצור של To Be Honest). הדו"ח המלא, בו ניתן לעיין באתר פייסבוק בכתובת הבאה, מכיל גם רשימת נושאים חמים עבור ארצות שונות בעולם. כך, למשל, הנושא החם ביותר בבריטניה השנה היה החתונה המלכותית, ואילו ברוסיה דווקא סטיב ג'ובס תפס את הבכורה.

בדף אפשר למצוא גם נושאים חמים לפי תחומים שונים. כך, הארי פוטר היה הסרט המדובר ביותר בפייסבוק, והסדרה "האוס" דורגה בראש רשימת הסדרות (מקום אחד בלבד לפני "שני גברים וחצי"). את תחום המוזיקה הובילה ב-2011 הזמרת ריהאנה ואילו בתחום הספורט הופיע ליאונל מסי לפני כריסטיאנו רונאלדו, כשאחריהם מתאבק ה-WWF ג'ון סינה, וברצלונה במקום הראשון לפני ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד בתחום קבוצות הספורט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים