תקלה של חברת החשמל גרמה לניתוק אלפי מנויי אינטרנט

קצר חשמלי שארך שנייה בודדת הוביל לכך שאלפי מנויים של כל ספקי האינטרנט בישראל נותרו ללא גישה לרשת - חלקם למשך שעות ארוכות ● מומחים של אחת הספקיות הסבירו, כי העובדה שמאות אלפי מודמים התנתקו בו זמנית וניסו להתחבר שוב לרשת במקביל, גרמה לעומס רב על הספקיות, ולפיכך לניתוקים

תקלה בשנאי של חברת החשמל, שהובילה לקצר שארך שנייה בודדת, גרמה היום (א') לתגובת שרשרת: בשעות הצהריים הבחינו אלפי מנויי אינטרנט כי נותקו מהרשת ואינם יכולים להתחבר מחדש. התקלה השפיעה על מנויים של כל ספקי האינטרנט בארץ – בלא הבדל אם הם עושים שימוש בתשתית של בזק או של הוט (HOT). עוד השפיעה התקלה על לקוחות הטלוויזיה הרב-ערוצית של יס (yes) המחוברים לתשתית האינטרנט לצורך קבלת שירות VOD.

גם לאחר שהתקלה נפתרה, המשיכו לסבול מנויי האינטרנט. כך, מומחים של אחת הספקיות הסבירו, כי העובדה שמאות אלפי מודמים התנתקו בו זמנית וניסו להתחבר שוב לרשת במקביל, גרמה לעומס רב על הספקיות, ולפיכך לניתוקים ארוכים מהאינטרנט. עד לשעות אחר הצהרים עדיין סובלים מנויים רבים מניתוקים. לדברי המומחים, התמשכות התקלות למשך שעות ארוכות מעידה על כך שלא רק מודמים ביתיים נותקו ושובשו, אלא גם ציוד תקשורת מרכזי של ספקיות התשתית.

בהודעה של חברת החשמל נמסר, כי "בתחנת המשנה בסתריה נגרם בסביבות השעה 11:50 בבוקר קצר בשנאי למשך פחות משנייה. בעקבות כך הורגשה ירידת מתח ברחבי הארץ. הקצר סולק על ידי הגנות במערכת והורגשו הפסקות חשמל נקודתיות למשך 12 דקות – רק באזור רחובות ורמלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים