חשד בהולנד: גורמים איראנים פרצו לאתרי אינטרנט ממשלתיים

דובר משרד הפנים של הולנד אישר ידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות ההולנדית ANP, על פיה נבדק אם גורמים איראנים לקחו חלק בפריצה לאתרי אינטרנט ממשלתיים ● זאת, לאחר שנגנבו תעודות זיהוי דיגיטליות מהחברה ההולנדית DigiNotar, וחשפו את פרטיהם של משתמשי גוגל באיראן לגניבה

גורם רשמי בהולנד הודיע אמש (א'), כי נחקר חשד שאיראן הייתה מעורבת בפריצה לאתרי אינטרנט ממשלתיים בהולנד, בעקבות גניבה של תעודות זיהוי דיגיטליות.

דובר משרד הפנים של הולנד, וינסנט ואן סטין, סירב לומר אם נעשתה פנייה רשמית לשגרירות איראן בהולנד או לממשלת איראן עצמה, וציין כי פרטים נוספים יפורסמו באיגרת לפרלמנט של הולנד, אשר תישלח בימים הקרובים. עם זאת, הדובר אישר ידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות ההולנדית ANP, על פיה נבדק אם גורמים איראנים לקחו חלק בפריצה לאתרי אינטרנט של ממשלת הולנד. זאת, לאחר שנגנבו תעודות זיהוי דיגיטליות מהחברה ההולנדית DigiNotar, שהיא גוף רשמי מוכר שמנפיק תעודות זיהוי דיגיטליות, וחשפו את פרטיהם של משתמשי גוגל (Google) באיראן לגניבה.

"המשתמשים שהיו בסיכון הם בעיקר מאיראן", נכתב בהודעה שפרסמה גוגל בשבוע שעבר בבלוג האבטחה של החברה. "התוקפים עשו שימוש בתעודת SSL שהונפקה בכזב על ידי חברת DigiNotar, שהיא גוף רשמי מוכר שמנפיק תעודות זיהוי דיגיטליות, אך אינה אמורה להנפיק תעודות עבור אתר Google.com. התעודה שהונפקה כבר בוטלה".

בתגובה נמסר מחברת DigiNotar, כי הפריצה לתשתיות ההנפקה שלה התגלתה ב-19 ביולי, ובמהלכה נעשה ניסיון להנפיק תעודות זיהוי דיגיטליות עבור מספר שמות מתחם, אך הבקשה נדחתה. "בשלב מאוחר יותר התברר כי אחת הבקשות שהוגשו לא נדחתה", על פי ההודעה של DigiNotar. החברה השעתה את המכירה של תעודות הזיהוי הדיגיטליות באופן זמני, עד לסיום הבדיקה.

היחסים בין איראן לבין הולנד הורעו בתחילת השנה, לאחר שאזרחית הולנדית-איראנית הוצאה להורג בתלייה באיראן בחודש ינואר ונקברה מבלי שהתאפשר לקרובי משפחה להיות נוכחים בהלוויה. האישה נעצרה לאחר שלקחה חלק בהפגנות כנגד השלטון והואשמה בהברחת סמים למדינה. באפריל מתח שגריר איראן בהולנד ביקורת על ממשלת הולנד לאחר שמבקש מקלט איראני שגורש הצית את עצמו באמסטרדם ונהרג.

תעודות זיהוי דיגיטליות נועדו לאמת תקשורת מאובטחת בין גולשים באינטרנט לבין אתרי אינטרנט, ולהבטיח שאף אחד אינו יכול לעקוב אחר התקשורת. מתקפות שנסמכות על פריצה לתקשורת מאובטחת מכונות מתקפות מסוג "man-in-the-middle", או מתקפות מתווכות. מומחי אבטחה מעריכים, כי יתכן בהחלט שהמתקפות בהולנד נעשו בידיעתה או בתמיכתה של ממשלת איראן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים