נשים ומחשבים: אולגה גנקין, אשנב מערכות מידע

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אולגה חנקין, מנכ"לית אשנב מערכות מידע מקבוצת אמן

אולגה גנקין, מנכ"לית אשנב מערכות מידע.

שם ותפקיד: אולגה גנקין, מנכ"לית אשנב מערכות מידע מקבוצת אמן.

ותק בתפקיד: חודשיים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"עליתי לארץ לבד בגיל 20, אחרי גיל צבא. עבדתי בתור מנהלת חנות תכשיטים בדיזנגוף סנטר. תוך כדי הפכתי לאימא לשניים, ואחרי חופשת הלידה השנייה החלטתי לממש את הפוטנציאל החבוי בי ולהתחיל את הקריירה שתמיד משכה אותי. התפטרתי והלכתי ללמוד תכנות.

לאחר סיום הלימודים עשיתי את הצעד הראשון בקריירת ההיי-טק שלי, כאשת מכירות בקומקס. לאחר חצי שנה בארגון עברתי לנהל צוות מכירות S&B. משם המשכתי בשורה של תפקידים ניהוליים בעולמות הטכנולוגיה, בכמה חברות: מנהלת שותפים עסקיים באנקור, מנהלת מחלקת פרויקטים בוואן סיסטמס וראשת צוות ניהול מוצר וקידום מכירות בבינת. במשך שמונה שנים ניהלתי את צוות המכירות והתמיכה הטכנולוגית ביבמ. מיד אחר כך המשכתי בפורטינט, שם שימשתי כמנהלת ערוצים, ולאחר מכן הגעתי לקבוצת אמן, שבה אני מכהנת, כאמור, כמנכ"לית אשנב מערכות מידע.

המטרה שלי היא להפוך את אשנב לגוף אינטגרציה מרכזי בקבוצת אמן ולפתח פתרונות מיוחדים ייחודיים עבורה. אשנב מציעה שכבה של תשתיות ומערכות הפעלה לשאר חברות הקבוצה, בעולמות המסורתיים ובעולמות הקוד הפתוח כאחד".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"במהלך דרכי חוויתי אתגרים רבים, על אחת כמה וכמה בתור עולה חדשה שהיא גם אישה שנמצאת בתעשייה שברובה מנוהלת על ידי גברים. האמביציה שלי הביאה אותי להתקדם להצלחה ולתפקידים שונים בתעשייה.

כללית, בתעשיית ההיי-טק יש יחסית שוויון בין נשים לגברים. יש מקרים רבים שבהם לנשים ולגברים יש דרכי חשיבה שונות, דרכי עבודה שונות ודרכים שונות לניהול ולהתמודדות עם משברים. צוותים מעורבים מגדרית מייצרים סינרגיה".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"לא, לאורך הקריירה שלי לא נתקלתי באפליה על רקע היותי אישה. לשמחתי הרבה, במקום העבודה הנוכחי שלי, קבוצת אמן, עובדים נשים וגברים שמובילים יחד את כל התחומים בחברה, והתרומה של דרכי החשיבה השונות, שמשלימות זו את זו – עצומה. יש באמן הרבה נשים בתפקידי ניהול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים