נשים ומחשבים: מיגאן מרגי, אינטואיט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיגאן מרגי, מדענית נתונים באינטואיט

מיגאן מרגי, מדענית נתונים באינטואיט

שם ותפקיד: מיגאן מרגי, מדענית נתונים באינטואיט (Intuit).

ותק בתפקיד: חמש שנים.

השכלה ושירות צבאי: עולה חדשה. תואר ראשון ושני בהנדסת תעשייה וניהול ומתמטיקה בצרפת. תואר שני במערכות מידע מהטכניון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

נולדתי וגדלתי בפריז, צרפת ותמיד ידעתי שהמקצוע העתידי שלי יצטרך לאפשר לי לעבוד בכל העולם, כי רציתי לגור במדינה אחרת. בתיכון בחרתי בכל מקצועות ה-STEM – מתמטיקה, פיזיקה, מדעי החיים – גם כי אהבתי את זה, גם כי שגשגתי בזה וגם כי אהבתי את האתגר. זה הוביל אותי לבחירה בלימודי הנדסה בצרפת ולהמשיך תואר שני בטכניון במערכות מידע. כך בעצם התחלתי את הקריירה שלי במדעי הנתונים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא חושבת שיש אפליה בגיוס עובדים בהיי-טק, להפך. נראה שיש לא מעט חברות שמנסות לאזן את היחס בין גברים לנשים בצוותים שלהן והנתונים האלו משתפרים כל הזמן. באינטואיט אני בצוות של עשרה מדעני נתונים, הכולל חמש נשים (מתוכן שתי אימהות), המנהלת שלנו היא אישה, והמנהלת שלה גם כן אישה. גם מנהלת הטכנולוגיות של אינטואיט, מריאנה טסל, היא אישה וישראלית לשעבר!

אני מאוד אופטימית, ואני חושבת שבעוד כמה שנים השאלה הזו כבר לא תעלה.

עם זאת, האבחנה הראשונה שחשוב לעשות היא שיש פחות נשים במחקרים מדעיים, וכתוצאה מכך בתעשייה. זו הסיבה שברגע שהן מגיעות לתעשיית הטכנולוגיה, יש לדחוף אותן קדימה, לעודד אותן ולא לחשוב שהן לא יעמדו בזה מעצם המגדר שלהן. יש לא מעט נשים שיותר מראויות לקבל הזדמנויות לקריירה, להוביל פרויקטים חשובים, וכן, גם להתקדם לתפקידים בעלי אחריות גבוהה… כי אכן בתפקידים גבוהים אנו רואים את חוסר האיזון הגדול ביותר.

ההבחנה השנייה היא שמסתמן, כי חופשות לידה מערערות את גיוסן של נשים רבים, מאחר והן נאלצות להיעדר למספר חודשים. מעבר לכך שעל מקום העבודה להמשיך לתמוך בהן, לעודד אותן, לא להאפיל עליהם אלא להיפך, לגייס למרות ההריון, לקדם לפני ואחרי לידה, להבין שמדובר בעובדת הראויה להכרה מקצועית.

דבר נוסף שאפשר לעודד ע״מ לאזן את הכוחות זה חופשת אבהות. חברות מסוימות כבר התחילו לפעול במישור הזה, וזאת מחשבה נכונה המסייעת במאבק למען שוויון מגדרי. כל אחת מתקופות האלו מאפשרת לפתח יכולות רבות הנחוצות גם בעולם העבודה, חוזקות, אחריות, ארגון, כוח רצון, פדגוגיה, חוסן, להתקדם בקריירה ובפרויקטים וזה חלק מהעבודה היומיומית שלנו גם בתעשייה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא הופליתי לרעה בתעשייה. אני עובדת כמדענית נתונים כבר חמש שנים. נכון שלפעמים ייצגתי 100% מהנשים בצוות שלי, אבל לא חוויתי את זה כחלק ממיעוט אלא כמשהו מיוחד, ומוערך מאוד. עבדתי בשני סטארט-אפים וכיום אני עובדת בחברה גדולה. ניתן לראות גישה קצת שונה בשתי הסביבות הללו בין גברים לנשים, אבל יש הרבה מאמצים שפועלים וזה מעודד מאוד לשנים הבאות.

בשני הסטארט-אפים האלה הייתי הראשונה בין המפתחים שיצאה לחופשת לידה. אני לא אגיד שאין חברות עם חשש מסוים לגבי הנושא- יש כאלו שמעכבות אפשרויות לקבלת פרויקטים עם אחריות גדולה אפילו הרבה לפני או אחרי הלידה, או מתן קידום או הזדמנויות לקריירה, אבל יש גם חברות אחרות שאין להם שום חשש או פחד.

לא חוויתי את התקופות האלו כאפליה או כבלם בקריירה שלי. להיפך, התקופות האלו נתנו לי המון כוח, כישורים רבים ומוטיבציה להתקדם בקריירה שלי ובפרויקטים שלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים