נשים ומחשבים: איריס גפן שווה, סילברנט  

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: איריס גפן שווה, CCO, סמנכ"לית לקוחות ופיתוח עסקי בסילברנט מקבוצת מלם תים

איריס גפן שווה, CCO, סמנכ"לית לקוחות ופיתוח עסקי בסילברנט מקבוצת מלם תים.

שם ותפקיד: איריס גפן שווה, CCO,סמנכ"לית לקוחות ופיתוח עסקי בסילברנט (SilverNet) מקבוצת מלם תים.

 ותק בתפקיד: שבע שנים, בשנתיים האחרונות תחת קבוצת מלם תים שרכשה את החברה.

 תפקידים קודמים: לפני למעלה מ-30 שנה הייתי שליחה על אופנוע במסעדת הבית הסיני והאיטלקי (בימים שכל השליחים על אופנוע מסביבי היו רק גברים). בהמשך, שימשתי כעורכת במדור הספורט ב"על המשמר" (בימים שכל כתבי הספורט ועורכי הספורט היו עדיין רק גברים). לאחר מכן הייתי כתבת כלכלית בעיתון "טלגרף"– שם כבר הייתה נציגות נשית, אבל עדיין במדורים הכלכליים ובמדורי שוק ההון היו יותר גברים מנשים.

עם כניסתי לעולם התוכנה, התחלתי לעבוד בחברת סילברנט כיום חלק מקבוצת מלם תים ,כמתכנתת אפליקציות פיננסיות, ומשם התפתחתי לתפקידים של ניתוח מערכות, ניהול תחום בנקאות ארגונית, ניהול לקוחות ובהמשך פיתוח עסקי, מוצר, ניהול איכות וחדשנות.

השכלה/שירות צבאי:

מכ"ית במחנה 80, מ"מית, מדריכה בקורס קצינות ובסיום כמ"פית טירונות. החלום שלי כנערה היה להיות רופאה, אבל בתיכון השקעתי יותר במועדונים ופחות בלימודים. עשיתי תואר ראשון בפסיכולוגיה ובמדעי המדינה ובהמשך למדתי הנדסת תוכנה. לאחרונה גם עשיתי קורס דירקטורים, מתוך מחשבה לתרום מניסיוני לחברות ולעמותות בקידומן ובפיתוחן בהתאם לאסטרטגיה וליעדים.

 משפחה: אני חיה עם רונית בת זוגי ושני ילדינו נועה (22) ויונתן (19) והכלבה פודינג.

 מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

הבנתי שעולם העיתונות הולך להשתנות וחיפשתי תחום שיהיה מעניין, מאתגר וגם יאפשר התפתחות אישית ומקצועית. עשיתי הסבה מקצועית ללימודי הנדסת תוכנה, בשמונה חודשי לימוד אינטנסיביים של משרד העבודה (בדומה למודלים שקיימים היום, כמו ה-Coding Bootcamps של רשות החדשנות). הקורס היה מרתק. עולם פיתוח התוכנה היה מבחינתי ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. הוא אפשר לי ליצור וליהנות מתוצרים מוחשיים ומבחינתי זה היה כמו ליצור אמנות.

זה מה שעשיתי ואני עושה עד היום בחברת סילברנט. אני שותפה לאורך כל השנים בהובלת חדשנות טכנולוגית ועסקית פורצת דרך בתחום הפיננסים, בעולמות התשלומים של ה-B2B, בחברות הגדולות ביותר במשק ובתעשייה.

 האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

התשובה הקצרה היא כן. התשובה הארוכה יותר היא שקיימת אפליה בתעשייה הן בשכר והן באפשרויות הקידום כלפי קבוצות אוכלוסייה הנחשבות חלשות וכלפי אנשים שנתפסים כחלשים. מכיוון שנשים נתפסות עלפי רוב כחלשות יותר – יש הבדלים מובהקים בשכר בין נשים וגברים. על אף חוק השכר השווה, המחייב פרסום של השוואה מגדרית בשכר, לצערי נמצא, כי עדיין ברוב החברות במשק, כולל בבנקים (שהם כיום גופים טכנולוגיים לכל דבר), יש פערי שכר לטובת הגברים. לרוב מדובר בפערים באחוזים חד ספרתיים. אבל עדיין…

הציפייה שלי היא שכל חברה תעשה בדק בית פנימי ותבין איך היא פועלת למחיקה מוחלטת של הפערים הנ"ל. זו צריכה להיות פעולה אקטיבית ויזומה של החברות בתעשייה ולא רק בגלל שהחוק מחייב זאת, אלא כדי ליצור שוויון אמיתי וחברה טובה יותר בארץ, בהתאם לסטנדרטים הקיימים באירופה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

כנראה שכן, אבל מי זוכר… אני לא לא נוטה לצלול לעבר ולהתעכב על המכשולים שהיו בדרך. אני תמיד מסתכלת קדימה. מאז שאני זוכרת את עצמי, העובדה שאני אישה מעולם לא עיכבה אותי מחשבתית, ובמקום עבודתי הנוכחי אני לא חווה אפליה. עם זאת, יצא לי להיתקל במהלך הקריירה בתגובות מזלזלות או מבטלות בפורומים שבהם הייתי האישה היחידה. זה מעולם לא עצר בעדי מלומר את דעתי ולפעול ולקדם בהצלחה את מה שאני מאמינה בו.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שיודע

    יישר כוח צריך לשכפל אותך אלופה ;)

  2. רונית

    רואים כבר בתמונה שאת נשמה במלוא מובן המלה- שחקנית נשמה, ונשמה טובה.כייף גדול שאנשים כמוך, בעלי כישורים, כשרונות, סקרנות ודרייב, מובילים חברות. זה מעשיר את החברה עצמה שבה את עובדת ואני בטוחה שגם אותנו הלקוחות(במובן הרחב)

אירועים קרובים