נשים ומחשבים: מיכל גרוברמן, Blue White Robotics

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיכל גרוברמן, מהנדסת תוכנת בק-אנד בכירה ב-Blue White Robotics

מיכל גרוברמן, מהנדסת תוכנת בק-אנד בכירה ב-Blue White Robotics.

שם ותפקיד: מיכל גרוברמן, מהנדסת תוכנת בק-אנד בכירה ב-Blue White Robotics (BWR).

ותק בתפקיד: בחברה שנה וחודשיים, במקצוע: חמש שנים.

תפקידים קודמים: מפתחת תוכנה בחברת נייס.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון bsc במדעי המחשב מהאקדמית תל אביב יפו, שירות כמדריכה בחיל האיסוף הקרבי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

הפעם הראשונה בה עסקתי בתחום הטכנולוגי היה במהלך השירות הצבאי בחיל האיסוף הקרבי,  כשלמדתי מערכת חדשה שהגיעה לחיל כדי להעביר הדרכות ללוחמים. עבדתי בשיתוף פעולה עם מפתחי המערכת וקיבלתי סיפוק גדול מתהליך הלמידה ומהעברת המידע ללוחמים בחיל.

אחרי הצבא, אבא שלי הציע לי ללמוד מדעי המחשב בגלל האהבה שלי למתמטיקה, ובגלל הסיפוק וההנאה שקיבלתי מהלימוד הטכני בשירות הצבאי. למרות שלא היה לי שום קשר למחשבים כילדת צופים קלאסית, חקרתי את הנושא והבנתי מה כולל תואר במדעי המחשב ומהן ההזדמנויות הקיימות בתעשייה, הבנתי שהעבודה משלבת המון יצירתיות, אז החלטתי ללכת על זה ואני מאד מרוצה מהבחירה שלי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני מאמינה שהיום קיימות הזדמנויות שוות לנשים וגברים בתעשייה, ויש חברות רבות שאפילו מציבות כיעד גיוסי להגדיר את כמות הנשים שמאיישות תפקידים טכנולוגיים, בגלל שמאוד חשוב להן שצוותי פיתוח יכללו גם גברים וגם נשים. עם זאת, אני חושבת שיש יותר פחד של נשים צעירות לגשת לתחום הזה, שנתפס כ״גברי״, ואני מקווה שזה ישתנה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

מעולם לא. להיפך, במהלך הקריירה שלי היו לי מנהלים ומנהלות שהדגישו את החשיבות של ייצוג נשי בצוותים שלהם. גם היום ב-BWR, הצוות שאני חברה בו כולל כמה נשים. ועם זאת, חשוב לי לציין שכאישה, אני לא הייתי רוצה שיבחרו בי לתפקיד רק כי אני אישה. איזון בין גברים לנשים בכל הרכב הוא הכרחי. שוויון מלא יתרחש רק אם כל אישה תתקבל למשרה כי היא טובה ומקצועית, והיותה אישה לא יהווה שיקול לכאן או לכאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים