נשים ומחשבים: דקל לייפר, שאטרפליי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: דקל לייפר, מנהלת צוות פיתוח בסביבת המובייל בשאטרפליי

דקל לייפר, מנהלת צוות פיתוח בשאטרפליי.

מה את עושה במסגרת תפקידך?

אני מנהלת צוות פיתוח בסביבת המובייל. בצוות שלי יש ארבעה עובדים, שאותם אני מלווה הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית. קודמתי לתפקיד לפני שנה וחצי, לאחר שהייתי מפתחת באותו צוות שנתיים לפני כן.

איך היחס אלייך, כאישה, בשאטרפליי?

אני לא מרגישה שיש התייחסות מיוחדת למגדר שלי. בשאטרפליי מכהנת אישה כמנכ"לית, והחברה מעסיקה כ-60% נשים. יש בחברה מדיניות של שוויון מלא בין נשים וגברים, ואני רואה את המאמצים שהחברה עושה כדי להיות שונה מהסטטיסטיקה. החברה מעודדת אותי להתפתח ולצמוח ללא קשר למגדר.

האם לדעתך יש אפליית נשים בתעשיית ההיי-טק באופן כללי?

כן, אני מכירה את הנתונים, למרות שלא נתקלתי בה באופן אישי בעבודה בחיי הבוגרים. כשבחרתי ללמוד במגמת רובוטיקה בתיכון, ההורים שלי נאלצו להתערב לאחר שהיועצת זימנה אותם והסבירה להם שבחרתי במקצוע של ״בנים״… כמובן שסיימתי בהצטיינות☺.

למה יש מעט נשים בהיי-טק?

כמו הכל, זה מתחיל בחינוך. נשים מוסללות יותר לתפקידים הומניים ופחות לתפקידים טכנולוגיים, בעיקר בשל התפיסה של איזון בין עבודה לחיים הפרטיים. אפשר לראות את הנתונים כבר במגמות הטכנולוגיות בתיכון. כל עוד לא תהיה חשיפה למקצועות הטכנולוגיים כבר בגילאים מוקדמים גם לנשים, לא יהיה שינוי גם בשיעור הנשים בתפקידים טכנולוגיים בהיי-טק.

למה דווקא בצפון?

אין ספק שתעשיית ההיי-טק מפותחת יותר במרכז הארץ.אני מתגוררת בתל אביב ועדיין בוחרת לעבוד בחיפה. החברה מאפשרת עבודה במודל היברידי שמאפשר לעבוד ללא תלות במקום המגורים. במקור אני מהצפון, ומאוד חשוב לי שההצלחה של עולם ההיי-טק תביא לשגשוג גם של אזורים מרוחקים יותר ותאפשר רבגוניות בעולם הפיתוח.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ME

    צודקת !!! לצערנו נשים מוסללות למקצועות הומניים ופחות נפתחות בפניהן בגילאים צעירים מקצועות טכנולוגיים .בפריפריה המצב גרוע פי כמה . שיהיה המון הצלחה אלופה!

אירועים קרובים