עשרה כלים חינמיים שחייבים לנסות

ישנן כיום תוכנות חינמיות מצויינות שנותנות מענה לא פחות טוב ולפעמים אף יותר טוב מתוכנות שאותן צריך לרכוש

הפעם אספתי עבורכם רשימה של עשר תוכנות חינמיות שכל אחד צריך שיהיו לו. היום זה ידוע וברור שחלק מהתוכנות הטובות בעולם הן חינמיות. בין אם מדובר ב-Freeware או ב-Open Source, ישנן תוכנות מעולות שמוצעות להורדה ושימוש בחינם. הן פותחו על ידי אנשי תוכנה מקצוענים לא פחות מאשר אלה שמפתחים את התוכנות שעולות כסף. חלק מהתוכנות החינמיות מבצעות את אותם הדברים שתוכנות בתשלום מבצעות – ולעיתים אף טוב יותר.

ובכן, גבירותיי ורבותיי, להלן התוכנות המובילות ברשימה שלי:

1.    Firefox
הדפדפן הנפוץ והמהיר של מוזילה (Mozilla). אני באופן אישי כבר שנים גולש בעיקר בעזרתו. הוא מהיר ביותר ויציב.

2.    Thunderbird
מבית מוזילה גם הוא, Thunderbird הינה תוכנת אימייל מושלמת הכוללת כמעט את כל התכונות של אאוטלוק (Outlook) ואפילו יותר. תוכנה מהירה ביותר שתומכת בעברית באופן מלא.

3.    FileZilla
זוהי אחת מתוכנות ה-FTP המובילות בעולם ועוד בחינם. קיימת בגרסת Client וגם בגרסת Server, זוהי תוכנת FTP נפוצה ביותר ואמינה ביותר.

4.    Gimp
זוהי תוכנה הדומה ביותר לתוכנת פוטושופ המקצועית. תוכנה מעולה לעריכת תמונות. בעלת כלים ותכונות מרובות הזהות לאלו של פוטושופ. מומלצת ביותר למשתמשים הרגילים שאינם גרפיקאים מקצועיים.

5.    VirtualBox
היום בעידן ענני המחשוב כולנו כבר צריכים כלי כזה. התוכנה מבית סאן (Sun), השייכת כיום לאורקל (Oracle), מאפשרת התקנה והרצה של מערכות הפעלה שונות בתוך "קופסא וירטואלית". הכלי המדהים הזה יאפשר לכם להריץ לינוקס (Linux) על גבי מערכת החלונות (Windows) שלכם – וגם הפוך!

6.    IrfanView
זוהי תוכנת Freeware לצפייה בתמונות וקבצי מדיה שונים. זו התוכנה המהירה ביותר לצפייה בתמונות. אני אישית משתמש בה כבר שנים. היא פותחה על ידי בחור מבוסניה. IrfanView הפכה לאחת התוכנות הנפוצות ביותר בעולם לצפייה בתמונות.

7.    Notepad++
כל מה שרציתם שיהיה ב-Notepad של חלונות אבל לא העזתם לבקש! זוהי תוכנה חינמית מעולה לעריכה וכתיבה של קבצי טקסט למיניהם. התוכנה הזו טובה ביותר למפתחים מכיוון שיש בה הרב תכונות מעולות לכותבי הקוד השונים.

8.    7Zip
כולנו צריכים תוכנה שיודעת לפתוח ולנהל קבצים מכווצים. 7Zip עושה זאת בצורה מהירה ויעילה. התוכנה תומכת ברוב הפורמטים של הכיווץ כגון: ZIP ו-RAR הנפוצים ועד לפורמטים שבחיים לא שמעתם עליהם. בקיצור התוכנה הזו מומלצת ביותר ותפתח לכם כל קובץ כמעט.

9.    CCleaner
תוכנה מאוד מומלצת לניקוי המחשב. התוכנה מנקה את המחשב במספר אופנים. אחת התכונות הבולטות היא ניקוי ה-Registry של חלונות. מסתבר שהתוכנה הזו עושה עבודה טובה בתחום הזה ומנקה את ה-Registry של חלונות בצורה מקצועית ובכך מאיצה את מהירות פעולת המחשב. מומלץ לבצע ניקוי בעזרת התוכנה על בסיס קבוע.

10.    ComboFix
זו תוכנה מיוחדת ביותר שלפי הביקורות מצליחה לאתר, לגלות ולהסיר מיני וירוסים ו-RootKits שונים שחלק מתוכנות האנטי-וירוס הטובות ביותר לא מצליחות לגלות. התוכנה מבצעת מספר פעולות סריקה ואתחול למחשב ומספקת דוח מפורט לגבי תוכנות רוגלה, RootKits ותוכנות חשודות נוספות.

כפי שאתם רואים, ישנן כיום תוכנות חינמיות מצויינות שנותנות מענה לא פחות טוב ולפעמים אף יותר טוב מתוכנות שאותן צריך לרכוש. יש צורך אמיתי לבדוק ולברר באיזה תוכנות משתמשים מפני שיש גם המון תוכנות לא טובות ואפילו מסוכנות שמסתובבות להן ברשת.

תהנו!

עופר א. לידסקי הינו מייסד ומנכ"ל טרהסייף (TerraSafe), העוסקת במתן שירותי גיבוי מקצועיים לעסקים קטנים ובינוניים

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חן רז

    אולי יעניין אותכם גל הכלי החינמי של פרומוריס, להפקת דוח אונליין על מילות מפתח באתר: http://promorris.com/keywords

  2. מודי

    אז לידיעה ccleanr כבר אינה תוכנה חינמית היא מגלה המון שגיאות אבל בכדי לתקן את כולם צריך לשלם כסף

  3. מולי

    תודה! סקירה מצוינת, חידשת לי... בהחלט יש פה 2-3 תוכנות שאני מתכוון לנסות

אירועים קרובים