השבוע שהיה

השבוע החולף נפתח עם ידיעה עצובה על סגירתה של חברת השבבים מיקרון, שמקפלת בתוכה חשש כבד שמא מדובר בסנונית ראשונה שמבשרת רעות ● האירוע המרכזי של השבוע האחרון היה טקס הכתרת מצטייני המיחשוב 2012 של אנשים ומחשבים, שמטרתו לעודד החדשנות והמצוינות בעולם ה-IT ● וגם שתי ועידות העוסקות בשני טרנדים חמים ביותר: מובייל ו-Big Data

האירוע המרכזי השבוע היה ללא ספק טקס הכתרת הזוכים בתחרות מצטייני המיחשוב של אנשים ומחשבים, IT Awards 2012, המתקיימת זו השנה העשירית ברציפות. מטרת האירוע היא לעודד את החדשנות והמצוינות בעולם ה-IT בשוק הארגוני בישראל. השנה, הגיע מספר הפרויקטים המתמודדים ל-180 – שיא מכובד וכמעט פי שניים משנים קודמות. המדובר באחד מאירועי השיא של ארגוני המיחשוב בישראל, ולו רק לאור העיתוי – סוף השנה האזרחית.

הפרויקטים שלקחו חלק באירוע מייצגים מארג שלם ומעניין של יזמות פנים ארגונית של מנמ"רים, עובדים וכמובן ספקים. היטיבה להגדיר זאת גילי רון, סמנכ"לית השיווק של מטריקס, שאמרה בכנס כי "הצטיינות מתאפשרת בשל התאמה חכמה לטכנולוגיה ולא ההיפך". היא מבטאת את העידן החדש שבו הלקוח, הצרכן, הוא המלך – וכל ההתנהלות של הארגונים מוכוונת כיצד לשרת אותו טוב יותר. כלומר, פעילותן של מערכות המידע צריכה להיות תואמת את הליבה העסקית של הארגון, והצטיינות פירושה איך מייצרים כלים טובים לשירות מוצלח יותר של הלקוחות.

סיימנו את השבוע בשתי ועידות העוסקות בשני טרנדים חמים ביותר: מובייל ו-Big Data. גם פה היה ביטוי למצוינות – בסוף כנס Mobility 2012 הענקנו אותות הצטיינות לאפליקציות הארגוניות במסגרת תחרות Webi Awards 2012. גם הפעם חל גידול משמעותי בהצעות שקיבלנו, מה שמוכיח שתחום פיתוח היישומים ימשיך להיות חם גם בעתיד הקרוב לעין.

תפישת ה-Big Data ממשיכה לחלחל לארגונים. אולם ההרצאות באווניו, שאירח את Big Data 2012, היה מלא מפה לפה, בכנס שנערך במקביל ל-Mobility 2012. ארגונים הבינו, כי Big Data אינו רק משחק לגדולים, אלא בעיה גדולה מאוד כמעט בכל ארגון. את המגמה הזו זיהתה, בין היתר, סאפ (SAP), לפני שנתיים. אז החלו בחברה בעיצוב הפלטפורמה האנליטית HANA, שאמורה לתת פתרון תשתיתי משולב לכל התחומים של מערכות ה-ERP הארגוני. השבוע שמענו שהפלטפורמה לבשה מדי חאקי וגויסה לאגף כוח אדם של צה"ל. כך, היא מסייעת במיון וניתוח אנליטי של מערך גיוס כוח האדם לשירות צבאי, ואף עברה את טבילת האש הראשונה שלה במחזור הגיוס הגדול של צה"ל בחודש אוגוסט. כעת, נכנסת HANA לשירות ארוך ימים בצה"ל, ומן הסתם תשוכפל גם לאגפים ויחידות אחרות.

התחלנו את השבוע עם ידיעה לא משמחת, לפיה תיסגר חברת השבבים מיקרון (Micron), שהיתה בעבר של אינטל (Intel) ונמכרה לאחר שנחנך מפעל השבבים החדש של החברה. בממשלה וגם גורמים בתעשייה ניסו לגמד את חומרת העניין, הכוללת את פיטוריהם של 1,300 עובדים בקריית גת, אולם בשיחות פרטיות הסכימו רבים כי יש חשש כבד שמדובר בסנונית שמבשרת רעות.

בשבוע הבא נסיים את שנת 2012 ונרחיב על התחזיות ל-2013. כולן, באופן גורף, לא מנבאות שנה טובה במיוחד. שבוע טוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים