השבוע שהיה: עידן האירועים הבלתי צפויים

ישראל צריכה לעשות הכל כדי להמשיך ולהיות מדינה שיודעת להוביל אירועים משבשים ובלתי צפויים - זה המסר שעלה מדבריו של ד"ר שוקי גלייטמן, יושב ראש קבוצת קפיטל פוינט, שהרצה באירוע הגמר הישראלי של תחרות SmartCamp של יבמ ● הנושא גם נידון בסוף השבוע האחרון - בכנס המנמ"רים והמנכ"לים שנערך בכרתים ● בשבוע כזה, שנפתח ונסגר בעיסוק באירועים משבשים שצפויים לנחות עלינו, כל שנותר הוא לאחל שתהיה לנו שנה טובה

השבוע הזה הסתיים בטקס מרשים לבחירת הסטארט-אפ המצטיין שייצג את ישראל בתחרות SmartCamp היוקרתית של יבמ (IBM). אם תרצו, מדובר באירוויזיון של ההיי-טק, שמארגן הענק הכחול. חמש חברות מתוך כ-70 שנבחנו, עלו לשלב הגמר ועל חבר השופטים הוטלה משימה קשה: לבחור את המצטיין שמבין המצוינים.

בטרם הוכרזה C-B4 כזוכה המאושרת, עלה לבמה ד"ר שוקי גלייטמן, שדיבר בהרחבה על עידן "האירועים המשבשים" (התרגום המילולי לעברית של המילה Disrupt). ד"ר גלייטמן סקר שורה של אירועים בעולם הטכנולוגי שהוכיחו – לעיתים בדיעבד – כיצד חברות ענק שנחשבו לחדשניות במשך שנים, סירבו להכיר במציאות מסוימת שהתהוותה סביבן וגרמה להן לשנות לבסוף את דרכי פעילותן. ד"ר גלייטמן סבור שחדשנות היא דבר כמעט מובן מאליו כיום, אבל כדי לשרוד אותה בתנאי התחרות שקיימים במגזרים השונים, חייבת להיות היכולת לשנות את דרכי הפעולה של הארגון, כך שיתאים את עצמו למציאות.

כל אחד מחמשת הסטראט-אפים שהגיע לגמר ענה על הקריטריונים הללו, אבל דווקא C-B4 זכתה בכתר. החברה עוסקת בכריית מידע ובינה עסקית – תחום שתמיד היה סקסי ומעניין, ובאחרונה חזר לכותרות.

אחד הדברים שאפיינו את ענף ההיי-טק הישראלי במשך שנים הוא היכולת לחדש, והיכולת לדעת להתמודד עם מציאות ששינתה את הדרך בה אנשים מתנהגים. צ'ק פוינט (CheckPoint) היא דוגמה טובה לכך. בהקשר זה, המסר של ד"ר גלייטמן ברור: ישראל צריכה לעשות הכל כדי להמשיך להיות מדינה שיודעת להוביל אירועים משבשים ובלתי צפויים.

מציאות משתנה שיוצרת אירועים בלתי צפויים היא גם מנת חלקם של מנהלי המיחשוב בארגונים. בשנים האחרונות הם מתמודדים עם מציאות שכזו ועם אירועים שבהחלט יכולים להיחשב מבחינתם כאירועים משבשים. הם נמצאים כרגע בשלב שבו הם עדיין יכולים להסתכל על המגמות האלו ואפילו להשתלב בהן.

נושא זה עלה גם בין השורות בשורת פאנלים שהתקיימו במסגרת כנס המנמ"רים והמנכ"לים, שנערך בסוף השבוע האחרון בכרתים שביוון. מיחשוב ענן, דטה-סנטר, מובייל – כל אלה הם טרנדים שהמנמ"רים לא ממש אוהבים, אבל הם יודעים היטב שחלון הזמן שלהם לעלות על העגלה מתקצר. כל אלו כמובן גם משפיעים על מעמדו של המנמ"ר ועל האופן שבו הוא תופס את מעמדו. בהקשר הזה קלע בול גיא רחמים מנט-אפ (NetApp) כשאמר בכנס שנערך השבוע, כי "המנמ"ר לא רוצה להיות יותר אינסטלטור". והמבין יבין.

בינתיים, משחק הכיסאות המוסיקליים בענף נמשך במלוא המרץ. השבוע התבשרנו על כך שבשני ארגונים גדולים התחלפו המנמ"רים. בתנובה הודיע יעקב רבינוביץ' על סיום תפקידו, ובקוקה קולה פרש קובי רשף – שבמקומו מונתה עידית שרויטמן. לכך מצטרפים תפקידים בכירים נוספים שטרם אוישו, כמו למשל מחליף לדוד טוביאס בבנק ישראל וכמובן אכלוס משרד המנמ"ר הממשלתי – תפקיד שתלוי במכרז שעוד לא ברור מה עלה בגורלו.

השבוע הסתיים בשתי חגיגות שקשורות לנדל"ן: החברות דל (Dell) ונט-אפ ערכו קבלת פנים חגיגית ואירחו לקוחות לרגל מעבר למשרדים חדשים. שיהיה בהצלחה.

בשבוע הבא נרים כוסית לכבוד השנה העברית החדשה, וגם בה נאחל האחד לשני שהשנה הבאה תהיה טובה יותר מהקודמת, אך פחות טובה מזו שתבוא אחריה.

שנה טובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים