ניידות משמעה קשיחות

"מנהלי מיחשוב בארגונים מכל התעשיות נוכחים כעת, כי על מנת לאפשר לעובדים להיות זמינים ופרודוקטיביים יותר, עליהם להצטייד במחשבים שאינם רק ניידים - אלא במחשבים המאפשרים ניידות אמיתית בשטח", מסביר דני רוזנפלד - סמנכ"ל האינטגרציה בגטר-טק, נציגת פנסוניק בישראל ● "ניידות אמיתית נמדדת בקלות הנשיאה, עמידות המכשיר לזעזועים ולתנאי מזג האוויר וזמן הסוללה", הוא קובע ● האם אתם ניידים באמת?

אחד הנושאים המרכזיים שעלו בכנס המנמ"רים והמנכ"לים של פורום C3 שנערך בסיציליה בסוף השבוע האחרון, הוא שילוב המובייל באפליקציות הארגוניות. כאשר מדברים על מכשירים ניידים, מתכוונים בין היתר גם למחשבי הלוח – הטאבלטים, שמהווים את אחד הכלים החשובים שמסייעים למנהלים להיות ניידים וזמינים יותר. אפשר היה לראות זאת גם בכנס עצמו, במספר מחשבי הלוח הגדול שנשאו המנמ"רים והמנכ"לים.

שני מרצים מרכזיים התייחסו לנושא הזה בסיציליה: הולגר קיינשצ'קיס – מנכ"ל פנסוניק (Panasonic) אירופה ודני רוזנפלד – סמנכ"ל האינטגרציה בגטר-טק, נציגת פנסוניק בישראל. על פי פנסוניק, ההכרזה על מעבר לניידות אינה מסתכמת רק ברכישת מכשירים אלו או אחרים לארגון, אלא ביכולת לצייד את העובדים בכלים שמתאימים לאופי עבודתם, כמו למשל מחשבים מוקשחים – שבעבר היו מזוהים רק עם מערכת הביטחון, אולם כיום נפוצים מאוד בתעשייה.

"כולם מדברים כיום על טאבלטים – ובצדק", אמר דני רוזנפלד בשיחה עם אנשים ומחשבים. "טאבלטים, שמהווים סוג של מכשיר היברידי בין מחשב לטלפון, הם אכן המילה האחרונה במהפכת הניידות, שהחלה עוד בראשית שנות האלפיים והתבטאה בעליה של כ-25.6% במכירות מחשבים ניידים בין 2003 ל-2009. מחשבים ניידים מייצגים כיום כמעט מחצית משוק המיחשוב האישי ואינם עוד נחלתם של מנהלים בכירים בלבד. הם כלי עבודה ותקשורת נחוץ עבור רוב כוח העבודה בארגון – טכנאים, עובדי אדמיניסטרציה, מכירות, לוגיסטיקה ותפעול".

רוזנפלד מציין, כי בשנתיים האחרונות, זמינות האינטרנט בפס רחב ופריחת שרותי הענן, הביאו ליצירתן של קטגוריות חדשות במיחשוב האישי והארגוני, כגון מחשבי ה-Netbook ומכשירי הטאבלט. אולם לדעתו, המהפכה הבאה בעולם המיחשוב תהיה מהפכה בתפיסת הניידות ובסטנדרטים הנדרשים לקיים אותה. "מחשבים ניידים נתפסים כיום על ידי מנהלי המיחשוב הארגוני, כמעט בכל התעשיות, כחיוניים לתפוקה וליעילות של הארגון" אומר רוזנפלד. "הצורך במחשבי-שטח העמידים בפני נפילות, טלטלות, מכות, לכלוך, אבק ותנאי מזג-אוויר קשים – ברור מאליו לעובדים בתחומים כמו ייצור, בניין או תשתיות. אולם, אפילו אנשי שיווק, מכירות, וניהול – שתנאי עבודתם אינם אתגריים במיוחד, נזקקים לעיתים קרובות ליכולות מיחשוב בתנועה, כאשר המעבד פועל תוך כדי טלטלות רבות. מחשבים ניידים של אנשי עסקים צריכים לעמוד גם בבדיקות ביטחוניות בשדות התעופה, הדלקה וכיבוי תכופים, ועבודה ממושכת ללא גישה לנקודת טעינה".

ומה באשר להוצאות האחזקה המורכבות?
"ניידות גבוהה טומנת בחובה גם סיכון גבוה יותר ולכן הוצאות האחזקה גבוהות יותר. רוב המחשבים הניידים בשוק נשחקים מהר ואינם עומדים בתנאי ניידות אמיתית בשטח. כך, הם נזקקים לתיקונים בשל כשלים שונים – החל מכשלי תוכנה, חלקים שבורים או נזקי חומרה כתוצאה מחדירת אבק או לחות".

רוזנפלד מצטט בראיון סקר שערכה IDC, במסגרתו תושאלו מנהלי IT מכ-300 ארגונים אמריקניים מכל הסוגים בנוגע לשגרת השימוש, התקינות ותחזוקת מצאי המחשבים הניידים שברשותם. מהסקר עלה, כי כ-19.6% מהמחשבים הניידים הנמצאים בשימוש בשוק הארגוני בארה"ב, נשברים או מתקלקלים במהלך השימוש. המחקר העריך גם שעלות התיקון, הירידה בתפוקה ואובדן המידע מוערכים בכ-2,300 דולרים לכל מחשב. "יש לקחת בחשבון החישוב הזה אינו מתייחס לאפקט השרשרת בתפוקת הארגון, אלא רק בירידה בתפוקה של אותו העובד", מדגיש רוזנפלד. "עוד קובעים הממצאים, כי במחשבי פנסוניק, שיעור התקלות מגיע לפחות מ-2%. על פי נתונים אלו ואחרים ולאור העובדה שאורך חיי מחשבי פנסוניק גבוה משמעותית מהממוצע שקיים במחשבים אחרים, מחשבי פנסוניק הינם בעלי ROI מהגבוהים שבדגמי המחשבים המשווקים בעולם".

מהו הלקח שמנהלי ארגונים צריכים ללמוד?
"מנהלי מיחשוב בארגונים מכל התעשיות נוכחים כעת, כי על מנת לאפשר לעובדים להיות זמינים ופרודוקטיביים יותר, עליהם להצטייד במחשבים שאינם רק ניידים – אלא במחשבים המאפשרים ניידות אמיתית בשטח. הניידים המוקשחים מייצגים קטגוריה חדשה של מיחשוב, המספקת מענה לצורך החדש בזמינות ובפרודוקטיביות ללא תלות בתנאי השטח. ניידות אמיתית נמדדת בקלות הנשיאה, עמידות המכשיר לזעזועים ולתנאי מזג האוויר וזמן הסוללה. מנהלי IT המחפשים אחר פתרון ניידות אפקטיבי, צריכים לבחון כל פתרון בפרמטרים האלו ולתעדף לפיהם. בכנס בסיציליה הציגה גטר טק סדרה של מחשבים מוקשחים שמאפשרים לכל עובד בארגון לעבוד בצורה חופשית וחלקה בכל תנאי השטח".

השורה התחתונה: מיחשוב נייד אינו רק טאבלט סקסי, אלא מערכת ניידת שמתאימה לתנאי הסביבה של העובד המודרני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים